fredag, maj 12, 2006

Jag är tillbaka!

Fredag. Landet. Stillhet och lugn. God middag inmundigad. Vad sägs om scampi, saffransris och aioli, följt av lite franska ostar? Inte så dumt alls. Nu har stillheten lägrat sig. De små trollen sussar sött och själv har jag lyckats ta mig en tur i bloggarnas värld. Har varit otroligt dålig på det den senaste tiden.

Efter min subtila lilla vink igår fick jag en drös med grattis, vilket jag tackar och bugar för. Stortrollet är nu begåvad med två fruar för samma pris som en. En tjugoåring på dryga 30 pannor och en 25 åring med några få kilon till. Snacka om tur han har! Fast han hade nog nöjt sig med energin och psyket hos en......

Ligger här i soffan med laptoppen i knäet, utrustad mysdress och raggsockor, ett glas vin och lite ost on the side. Ute är det kolsvart och det känns som om vi är ensamma ute i skogen. Hur nice som helst.

Jag tror mitt huvud har sagt upp sig. Inga kloka tankar, inga vassa inlägg bara lite mys pys. Undrar om det är ett sundhetstecken? Whatever, jag lider inte iaf även om jag kan tycka att jag är lite trist. Men please, överge mig inte - jag behöver er!

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Grattis en dag efteråt! Ja, du vet ju vad jag roade mig med igår!

Och din mat i kväll lät betydligt roligare än 2 ostmackor och ett glas vin.

Lyckliga Grodan sa...

ha.. du tror väl inte att du är av med oss, iaf inte mig, bara för att du är lite trött en dag eller två..
skärpning i skogen..
och ja.. jag tar gärna ett glas.. någon (inte jag faktiskt)glömde bolaget..
grattis igen...

Humlan sa...

Icke! Inte överger jag dig!
Är ganska trögtänkt och trögskriven själv trots nykterhet, grönt te och att jag har ätit fisk idag... :-/ konstigt...

anna sa...

jag skyller på solen för att det går småsegt med skrivandet....

grattis, jag är sen som vanligt dock, sorry....

Vi på Kantarellen sa...

Låter som en alldeles idealisk tillvaro!

... sa...

Sommar och sol = lågsäsong för datoraktivitet. Det är bara sunt. Man laddar batterierna för ruggiga höstkvällar så tangentborden närmast brinner ute i stugorna! Passa på att ha det så skönt som du någonsin kan! Vi är här!!

The Female Dinousaur sa...

Lite sent om sider ber jag att få klämma mig fram i högen bland gratulanter! Jag låter bli att sjunga, det är nog säkrast så. Men hurra kan jag: Hurra, hurra, hurra, hurra! Och så en långhalare: HHHHHHUUUUUURRRRRRRRRRAAAAAAAAAA!

Bambi sa...

Låt du huvudet vila! Och "trist" är inget ord, man kan förknippa med dig :-))) Låter som en jättemysig kväll, ha nu en riktigt skön helg!!

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»