måndag, februari 13, 2006

Domens dag

Efter att ha ägnat natten åt att sova ravin* känner jag mig lite lätt mörbultad. Inte direkt in my best shape.

Idag ska jag träffa pappas doktor. Både skönt och obehagligt. Skönt att veta vad jag ska relatera till, obehagligt för att jag misstänker det värsta. Är något av en domedagsprofet. Förväntar mig alltid det värsta, så blir jag aldrig förvånad annat än i positiv riktning. Fast det är inte direkt ett positivt drag, ska nog försöka ändra på det.

Tyvärr blev morgonstarten därefter. Med troll som gick i spinn och trollmamma som tappade humöret. Rejält! Vilket otroligt jobbigt sätt att börja veckan på.

Återkommer med en förhoppningsvis ljusare och gladare rapport senare under dagen.


*sova ravin är ngt som småbarnsföräldrar praktiserar när mittendelen av sängen fylls av små barn. Då sover man med ett ben i golvet och en arm på nattduksbordet, för att inte ramla i golvet.

8 kommentarer:

Ilva sa...

Jag skall tanka pa dig battan!

T sa...

Gumman, I'm back! Sova ravin, det ska jag komma ihåg förresten. Haha.

Vi på Kantarellen sa...

När vi hade Bettan, sov vi alltid ravin. Värre hund att breda ut sig fick man leta efter.

Anonym sa...

Håller tummarna. Det där med ravinen känner jag igen... Har ni sparkande barn? Inte roligt..

Humlan sa...

Håller tummarna!
Hoppas också att humöret har tagit en vändning till det bättre!

Tänk att de små liven kan ta så stor plats... och så blir dom så hårda och starka när dom knuffar ut en...
Bra uttryck!

Batbut sa...

Sova ravin är ett strålande uttryck som jag utan att skämmas har snott. Våra barn somnar ALLTID i sina sängar, men så har de börjat nattvandra. Varför? Ingen aning... Tack för stöd ang doktorn & pappa

... sa...

Skönt att det var något som går att åtgärda med din pappa.

Sova ravin vet jag precis vad det är, trots att jag bara har EN liten Loppa. Hon är fenomenal på att tränga ut en på kanten, å jag flyttar mig i sömnen för den lilla ångvälten!

Ibland har jag en fot i munnen medan hennes hår killar Hunken i näsan!

Batbut sa...

Kimmi, om Du ändå har det så kanske vi kan bytlåna lite? Så man får sova ibland? OBS bara barnen då!