torsdag, februari 23, 2006

Jag vill inte!!!!

Snart ska jag på ett möte. Som jag INTE vill gå på! Absolut inte! Fast jag måste. Tyvärr. Funderar skarpt på att gå dit och ha lite Tourettes syndrom.

Tänk själva, där sitter ett gäng seriösa människor. Diskuterar och filosoferar med lågmälda röster. Då, out of the blue hörs en gäll stämma som hojtar "pitt". Alla reagerar och tittar frågande på varandra. Så fortsätter den seriösa diskussionen ett tag till. Och så kommer jag igen. Fast nu ropar jag nog något annat. Kanske "prutt". Eller något liknande.

Å andra sidan kan jag ju göra något oväntat istället. En liten stripp kanske? Då lär mötet garanterat snabbt ta slut och jag får gå hem.

Huva vad jag känner mig mogen idag!


ps: inte meningen att häckla ngn som lider av syndromen, men jag letar desperat efter en ursäkt att ta mig igenom 2 mastiga timmar....

10 kommentarer:

deeped sa...

Om du strippar - se då till att fakturera rejält extra för mervärdet :)

Bambi sa...

Ser fram emot, att höra vilken av alternativen du valde! *s*

Lyckliga Grodan sa...

säg fitta ist.. det är mer störande..
jag lider av samma besvär när jag ska sitta i såna där ordentliga möten.. vill liksom skaka om .. lätta upp stämningen..
jag har hittills lyckats hålla mig från att pipa till med något fult..
hur gick det för dig..

MB sa...

Skulle gärna vara en fluga på väggen i det rummet ifall du väljer syndromet "garv" stackars farbröder......

Anonym sa...

Jag tror att det är många som skulle vilja att nåt sånt hände på ett sånt möte. Varför inte göra nåt kul av det än att bara sitta å mala? Näe. Fram för lite Fladdermus-bus! ;o)

Cornelia sa...

kan vara lockande ibland, men jag har aldrig vågat testa

PGW sa...

du har inget lämpligt husdjur av gnagartyp som du kan släppa loss på bordet lite diskret sådär? Kunde bli effektfullt.

Batbut sa...

Deep/Ed - skulle jag strippa är det nog snarare fråga om skadestånd..
Bambi, jag skötte mig perfekt. Tråkig och korrekt, men tänkte desto mer.
Grodan, I wish - men jag fegade ur!
Alex, när Du följer med som moraliskt stöd lovar jag att "flippa ut" *s*
Tess, som sagt-jag fegade...
Cornelia, jag tordes inte heller..
PGW, en guldfisk! Men den klarar sig inte så länge tyvärr...

MB sa...

Battis, skulle du ta med mig in i rummet så skulle de tro att jag var syndromet..... "asgarv"

Bloggblad sa...

För att få folk att vilja bryta upp snabbt kan man klia sig... rejält. I håret - och titta under naglarna.... och lite överallt.
(Nej, jag har inte prövat, men jag tror att det funkar)