fredag, februari 10, 2006

Trollmor trälar

Mellantrollet: Mamma, får jag vara ledig från skolan idag?
Trollmamma: Nej gumman, det går tyvärr inte. Jag ska vara på ett jobb idag.
Mellantrollet: Mamma, vilket jobb ska Du vara på idag?
Trollmamma: Jag ska vara hos firma X & Y idag gumman.

Mellantrollet: Får jag ha semester imorgon då mamma?
Trollmamma: Oh älsklingen, det går inte. Då ska jag ha möte med firma A&B.

Mellantrollet: Är det också ett jobb mamma?
Trollmamma: Yes vännen, det är det.

Mellantrollet: Har Du många jobb mamma?
Trollmamma: Ganska många, egentligen är det kunder fast man kan kalla det jobb.

Mellantrollet: Mamma, vore det inte bättre att Du lärde Dig ordentligt?
Trollmamma: Hur då menar Du?
Mellantrollet: Jo men mamma, om Du kan ett jobb på riktigt så behöver Du inte så många!

7 kommentarer:

... sa...

Bara att börja plugga in ett av jobben då juh! *fnissar*

Batbut sa...

Kimmi, vänta Du bara! Snart är Ditt lilla troll där och då så *s*

deeped sa...

*mohahaha*

Vi på Kantarellen sa...

Den vara bra! :-)

Humlan sa...

*fniss*
Vilken bild av arbetlivet! (...och var har hon fått den ifrån?)

Cornelia sa...

Hon klår dej i det mesta, ser du fram emot tonåren?

PGW sa...

mellantrollet kommer att bli syokonsulent på sikt :-)