onsdag, februari 08, 2006

Värdelös!

Här tar jag en hel dag och skolkar. Tänker köra "shop til you drop" varianten. Och när det gäller möbler behövs det inte så mycket! De kostar ju en del. Men vet ni vad? Jag misslyckades fatalt! Inte en spänn har jag lyckats göra av med på en hel dag. Inte en krona?!?!?!

Kommer till parkeringen. Där brukar det kosta skjortan att stå. En herre ger mig en biljett, för han har råkat trycka ut två! Tackar och bugar.
Tar en fika men det blir gratis, för det var den sista slatten i kannan "så den kan man inte ta betalt för".
Lunchen då? Jo tack, leverantör som jag stötte ihop med betalade.

Och inte en möbel så långt ögat kunde nå som jag blev sugen på. Jag har redan upplev både 60 och 70 tal IRL, så jag går inte igång på oranget och limegrönt i vardagsrummet. Sorry, but no thanks! Annars kan jag rapportera att "ägget" har återupplivats och förväntas numera finnas på varje trendig byrå av självaktning.

Tröstäta är jag kass på, röka har jag slutat med. Finns det något annat jag kan missbruka lite sådär lagom så att livsandarna vaknar till liv igen? Förslag emottages tacksamt!

ps: försök inte med godis, för jag är urusel på det med

12 kommentarer:

Humlan sa...

Är det inte konstigt!? Att det inte går att slösa när man bestämt sig för att göra det!? Men detta "gratisleverne" var värre än jag varit med om...

Inte missbruk, men ett förslag: skapa lite! Lek lite med ditt glas eller något annat hantverk... du är ju bra på det, tycker om det och mår bra av det... Eller behöver du vara på humör för att göra det? (Eller är det en fråga om tillgång på "arbetsplats"?)

anna sa...

dagens i-landsproblem....du kan skicka pengarna till mig om det är så =)

Vi på Kantarellen sa...

Rödvin!!!! Finns inget som väcker livsandarna till liv som det.

dixi sa...

konstaterar,du har det för bra du :)

Batbut sa...

Humlan, visst är det mysko. Kanske jag också behöver bryta lite gränser. Förbjuda mig att göra saker så att jag kan göra dem *s*
Anna, absolut ett Ilands problem. *S* Men jag behåller nog stålarna själv, men Du får gärna komma hit och njuta av dem.
Mamse, om det gick. Men min medicin förbjuder det. Blir så attans stökigt då.
Andromeda, visst är det väl så. Att jag har det för bra. För mkt tid och ork att tänka. Och att grotta ned mig. En spark i ändalykten anbefalles *S*

Lyckliga Grodan sa...

den som spar hon har.. och när du inget har.. då hittar du grejerna du vill köpa..
köplag nr ett..och två..

deeped sa...

missbruk för livsandar: sex?

Batbut sa...

Grodan, trots att jag spar så försvinner de ändå. Mysko!
Deep/Ed - aha, det tänkte jag inte på. Undrar vad stortrollet säger om den saken *s*

Miss Piggy sa...

Nytt missbruk? Och en vilja att shoppa?..hmm..*funderar*..
Loppisar och auktioner finns ju, där kanske det går att fynda lite, det går iaf göra av med pengar - DET lovar jag!

Bloggblad sa...

Skicka hit dina överblivna slantar!

Klimakteriehäxan sa...

Om du verkligen har brist på laster så kan jag rekommendera lite sudoku. Vanebildande, tidsätande. Och kul (tyvärr)!

Batbut sa...

Pia, där sa Du ngt. Ska kanske ändra inriktning?
Bloggis, tyvärr kan jag väl inte direkt säga att de är överblivna. Familjebudgeten är inte direkt gjord för min spontanshopping av möbler.
Häxan, tror att jag tog till lite underdrifter *s*. Men ska kanske testa lite sudoku