torsdag, februari 02, 2006

Mea culpa

Visste väl det. Att den lille Luther inte skulle ge sig så lätt. Nej då, han smiter in tyst och försynt. Först märker jag honom inte, men så kryper han närmre. Och PANG! Så sitter den envise lille djävulen fast hos mig igen. Hallå! Snälla! Någon som kan tänka sig adoptera honom och banka lite glädje i den negative lille herrn! För jag kan inte hantera honom. Jag kan t o m betala underhåll.

Idag slog den ut i full blom. Skuldkomplexet. Allt från Växthuseffekten till Challengers kollaps är mitt fel. Visst är det att övervärdera min egen betydelse något, men det är så det känns.

Idag var vi ett gäng människor som diskuterade ganska tunga prylar. En tjej har ett återkommande tema som hon verkat fastnat i. Jag försöker lyssna och förstå, men vill helst av allt skrika "Hallå, öppna ögonen. Sluta att peta i detaljerna och ta tag i livet istället". Men det gjorde jag inte. Inte för att jag är en så otroligt försynt person, utan snarare för att det inte skulle leda någonvart.

Men då säger en annan madame till mig "Kan inte Du säga något till henne så att hon varknar till liv. Du är otroligt bra på att reta upp folk så att de går igång. " Jaha ja. Det är alltså jag. Tack för kaffet. Nu går jag och sover!

Mea culpa hela tiden. Fast å andra sidan vet jag att det går över. Vilken dag som helst!

8 kommentarer:

anna sa...

men jag tycker det är bra när du lite försynt kommer i raggsockorna....

det är ingen dålig egenskap, hellre rakt och ärligt än en massa gnäll, så fortsätt du!

Vi på Kantarellen sa...

DU! Det är så himla skönt att lyssna på folk... rycka på axlarna och sen strunta i det.


Det kunde jag aldrig göra som ung.


PS: Jag är så himla glad att du inte har en massa sjösjuka bokstäver att skriva in. DS

Lyckliga Grodan sa...

var du stolt över att du kan reta upp folk.. de behöver det.. folk alltså.. och så länge det inte kostar dig nåt.. så bjud på det..
livet vore för trist med bara beiga välstrukna människor..

... sa...

Äsch...reta upp folk är ju det roligaste som finns..eller?
Mea Culpa...va e det? PMS?

Humlan sa...

Hoppas det går över en natt... i natt!

Du ska inte bära alla(s) sorger och bekymmer!

Anonym sa...

Ibland är det skönt att rycka på axlarna och skita i allihopa. Sen är det roligt att reta upp folk. Man har sina berg och dalbana. Förmågan är att kunna åka på banan.

The Female Dinousaur sa...

Ibland kan positiva saker sägas på totalt fel sätt. Vad hon egentligen gjorde var ju att ge dig en komplimang för att du vågar säga emot , motargumentera och se saker och ting ur andra perspektiv. Det kom bara fel på vägen ut. Kram på dig, och fortsätt "reta upp folk"!

Batbut sa...

Summan av kardemumman om jag tolkar er rätt är att jag ska fortsätta vara den biatch jag är *s*. Och nu har jag slängt ut Luther med hull och hår! Iaf för den här gången