lördag, februari 25, 2006

Mol allena!

Lördagkväll. Lite vin på en sen men ack så trevlig lunch. Flams, trams och seriositet i blandad kompott. Digitalkameror, bokprojekt, lite under bältet och en hel massa annat hanns igenom. Maten god. Först glaset vin inte fullt så gott, men det tog sig. Man får inte ge upp! Men framförallt - trevligt sällskap!

Hem full av energi. Schlagerfestival med scampi & aiolisås som tilltugg. Och blir bara piggare. Men vad händer då:
Lilltroll: snark
Mellantroll: SNARK
Stortroll: SNARK

Bloggvärlden: snark

Hallå, är det bara jag och guldfisken som är vakna? Och hur kul är det att prata med en guldfisk? Fast å andra sidan så håller han (om det nu är en sådan) alltid med. Han protesterar iaf aldrig. Inte så jag hör.

15 kommentarer:

Bloggblad sa...

Är bilderna hemliga? Jag vill se!!! Kommer att tjata mig BLÅ!

Batbut sa...

Bloggis, jag hade ingen kamera med mig. Sorry! SÅ inte är de hemliga inte, Cornelia får ombesörja mailandet av desamma.
Cornelia, skönt! Klart Du ska flytta *s*. Himla kul tycker jag med!

Cornelia sa...

Jag är vaken!
tänkte på vägen hem på pendeln att det vore mer praktiskt att bo i sthlm än i sö'tälje.Kul att ses. Himla kul faktiskt! Sköt om dej och trollen!

PGW sa...

Vad sjutton är du vaken fortfarande??

Det är inte jag. Ungefär.

Batbut sa...

PGW, egentligen inte. Tar nog guldfisken och går till sängs. Undrar om han är bra på att pussas?

anna sa...

Jag är vaken med! Men jag tittade ju på film eftersom alla andra hade ett liv....

Anonym sa...

Sensmoralen: Scampi och vin,,, NEJ!

Humlan sa...

Godmorgon!!!
Sensmoral; Vitlök, chokladtryffel och vin = orolig mage... Men gott var det! Och trevligt var det!

Jag var ungefär lika pigg som dina troll när jag kom hem, inte snarkade jag, men inte långt ifrån "bloggbar"...
Jag är inte så pigg nu heller, men jag orkar inte ligga och vrida mig längre...

Ilva sa...

Jag är helt sluuuut av allt roligt! vi från landet är inte vana vid sånt... Så kul hade jag, känner mig upplyftad!

PGW sa...

Jag hoppas att Ilva hamnade på något tåg ordentligt igår och slapp sno en cykel för att ta sig hem?

Anonym sa...

Tack allihop för igår... Vilka kvinnor!

Batbut sa...

Tror nog Ilva kom hem, det är attans långt att cykla till Uppsala! Tack själv Ulrika! Och Rita - nästa gång är Du med! Och Anna! Ni får väl cykla i värsta fall

The Female Dinousaur sa...

Det var onekligen skitkul, faktiskt! Avslappnat, rappt, roligt och maten var klart godkänd. Magen "kajkade ur" på natten av all vitlök men det var det värt! Och du Batbuttan, me like you too!

Bloggblad sa...

Jag har ännu inte fått veta hur många ni var!
PGW
Batbut
Ilva
Cornelia
Biggis
Maruschka
Ulrika (som jag inte känner)
Humlan

Var det nån mer?

Batbut sa...

Nopi, det var alla. Och ny dejt i sommar - be there!