torsdag, februari 02, 2006

Troll & andar

Trollmamma: Snälla mellantrollet, andas ordentligt.
Mellantrollet: Men mamma, jag gör det.
Trollmamma: Gumman, jag hör ju hur Du drar in massor och släpper ut lite. Du måste andas ut lika mycket som Du andas in.
Mellantrollet: Men mamma, det går ju inte.
Trollmamma: Jaså, och varför går inte det
Mellantrollet: Men mamma, det är ju andredräkten.
Trollmamma: Som Du andas in och ut menar Du?
Mellantrollet: Ja
Trollmamma: Och varför går inte det då?
Mellantrollet: Men om jag andas ut lika mycket som jag andas in så tar ju andedräkten slut.

Trollmamma: Gör den?
Mellantrollet: Ja, och andedräkten är ju min ande.

Trollmamma: Är det?
Mellantrollet: Men mamma, det hör Du väl. A N D E dräkt!
Trollmamma: Aha, var det så Du tänkte.
Mellantrollet: Ja. Och tar den slut försvinner anden. Och då dör man!

2 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

man ska vara rädd om sin ande.. förstås.. kloka ungar du har..

Batbut sa...

De är små kloka troll. Och söta. Och gulliga. Och rara. Och busiga. Och en hel massa saker till *s*