lördag, februari 11, 2006

Lilltrollet talar

Trollmamma: Gumman, har jag sagt hur mycket jag gillar Dig?
Lilltrollet: Minst 100 gånger mamma
Trollmamma: Har jag talat om att jag tycker Du är smart då?
Lilltrollet: Ja det har Du. Ungefär 100 gånger
Trollmamma: Har jag sagt att jag tycker Du är fin då?
Lilltrollet: Massor med gånger. Ungefär 100 gånger

Trollmamma: Har jag sagt att jag tycker Du är bra då?
Lilltrollet: Mamma, Du har sagt allt 100 gånger förut.
Trollmamma: Men är inte det bra då, att jag säger bra saker till Dig.
Lilltrollet: Men mamma, det är bara tjatigt. För jag vet det redan!

3 kommentarer:

carra sa...

*fniss*
Vilken lycka för ett litet troll att vara så trygg i vissheten om att vara älskad av sin mamma! det borde alla små troll få vara.

Humlan sa...

Det är sådant som kallas självförtroende!

Endel har man nog i sig själv, men väldigt mycket får man från sin omgivning, så om inte Trollmamma tjatade så mycket, så kanske inte småtrollen hade så bra självförtroende... *s*

Anonym sa...

*Fniss*
Du är underbar med dina trollkommentarer, vilken härlig trollmamma du är tösen!