onsdag, februari 22, 2006

Trollet manipulerar

Lilltrollet: Mamma, får killen X följa med hem och leka idag.
Trollmamma: Självklart kan X följa med hem en dag. Men inte idag gumman.
Lilltrollet:Men mamma, jag har lovat att han ska få följa med.
Trollmamma: Gumman, han får det en annan dag. Varför är det så viktigt just idag?
Lilltrollet: Det bara är det.
Trollmamma: Nu blir jag lite nyfiken. Jag trodde inte Du brukade leka med X så mycket.
Lilltrollet: Nej, men nu är jag kär i honom istället.
Trollmamma: Jaha, vad mysigt. Är han kär i Dig också?
Lilltrollet: Nej, han är inte kär i någon. Han gillar inte tjejer.
Trollmamma: Jaså, inte. Det var ju trist. Men hur kommer det sig att han ska följa med hem då?
Lilltrollet: För han gillar Scooby Doo.
Trollmamma: Nu förstår jag inte.
Lilltrollet: Men mamma då. Han får spela mitt Scooby Doo spel. Då ville han följa med!

4 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Så ung och redan utnyttjad. :)

Cornelia sa...

stackars pojkar, så lättlurade

MB sa...

Hon kommer att gå långt..... :-))

Batbut sa...

Monica, hon har en bra förebild...*s*
Cornelia, och det blir inte bättre...
Alex, det är mammas flicka!