tisdag, januari 03, 2006

Curling i trollskogen

Nu så! Jag har slutat tjura. Och stoppat spiralen. Lilltrollet sover. Och jag gav fasiken i att sortera alla sjutusentrehundratrettioelva dockkläderna. Ha! Jag kan om jag vill. Måste nog tänka på hur jag uppför mig...

Mammatroll: Gumman, Du måste försöka hålla lite ordning på Dina saker
Mellantrollet: Jag vet mamma. Men jag vet inte hur man gör.
Mammatroll: Men älsklingen, Du har ju docklådorna här, papper och pennor där bla bla lba
Mellantrollet: Jo jag vet mamma. Fast egentligen behövs det inte.
Mammatroll: Vad då inte behövs?
Mellantrollet: Att jag gör det. För om jag väntar så gör Du det!

5 kommentarer:

Cornelia sa...

smartare än du igen. Det är så utvecklingen går framåt, barn blir smartare än sina föräldrar.

Monica med yffen sa...

Här agerar både karl och dotter precis så - men de säger det inte...

Batbut sa...

Cornelia, jag vet! Alltför väl. Och de är bara 5 och 6! Hjälp!
Monica, maken har testat fast hans lägger jag i en hög bara *s*

Bloggblad sa...

Just det - bara vänta ut...
Jag är evigt glad för att jag bara har maken och mig att städa efter - men å andra sidan har jag inte så många att skylla stöket på som när sonen bodde hemma. Fast när han flyttade höll vi ställningarna bra, så allt var inte hans fel.

Och så är jag jätteglad att min dotter inte har några slarvgener från mig, där är det minutiös ordning på både kläder och leksaker.

Batbut sa...

Bloggis, själv är jag tyvärr pedant av ålder och ohejdad vana