tisdag, januari 17, 2006

Noll koll troll!

Jag och kunden har möte med en entreprenör. Lite avstämningar inför en flytt. Och jag är så lovely och charmig. Framför krav och önskemål, med snäll röst. Förklarar och frågar. Är överhuvudtaget så soft så jag känner mig som en magnumflaska Comfort. Mötet slut och vi går.

Trollkunden: Jaha Du trollmamman. Idag var Du på hugget!
Trollmamma: Visst var jag.
Trollkunden: Den stackaren har väl inte hämtat sig än.
Trollmamma: Jaså, tror Du jag charmade honom såpass?
Trollkunden: Charma? Skojar Du? Du skrämde skiten ur honom


Sensmoralen i detta: Trollmamma ska gå på kurs. Sensitivitetsträning. Jag ska nog jobba på min kvinnlighet! Catherine Zeta Jones, vad gör jag för fel?

3 kommentarer:

PGW sa...

Äsch, är entreprenören vek få entreprenören skylla sig själv. Han ska vara tacksam att nån styr upp hans förvirrade beteende.

Monica med yffen sa...

För mig brukar det vara precis tvärtom. Tycker att jag är rak och bestämd men framstår istället som mesig (obs, inte kvinnlig utan mesig).

Lyckliga Grodan sa...

hahaha.. jag känner tyvärr igen mig... that's life.. man kan inte vara bra på allt.. :)