onsdag, januari 18, 2006

Rapport från en vingklippt fladdermus

Ibland får man slita! Tror jag har ensam har höjt rikets BNP till oanade höjder. Har iaf en stor drös slippar som viss ledtråd. Undrar om jag kan anmäla kortet stulet? Slipper jag betala för min konsumtion då? Fast å andra sidan skulle jag förmodligen ha ångest resten av mitt liv.

Vad jag har gjort? Som vanligt! Skulle köpa EN papperskorg. Hamnade hos Ingvar. Livsfarligt! Och så ögonshoppade jag lite. Men någonstans under vägens gång så materialiserade sig massor med saker i min gula stora påse. Så jag fick övergå till vagn. Som blev full. Kontentan blev som vanligt - jävligt dyra värmeljus!

Med handen på hjärtat måste jag medge att jag klippte några till av Ingvars kollegor. Och hittade en del smått och gott. Maken är otroligt glad (läs typ not) för nu har han massor av knep&knåp projekt framför sig.

Något jag dock inte förstår är hur i helskotta jag kan få träningsvärk i rumpan. Av att shoppa!

7 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

gammalt djungelträsksordspråk:

åk INTE till IKEA i oträngt mål!!!

det kan orsaka helt oförutsägbara skador....

Anonym sa...

Aha nu vet jag vem Ingvar är! Fattade inte förrän nu! Pucko jag!

Monica med yffen sa...

Kommer precis hem från Ingvar. Skulle köpa en liten spotlight men det blev två kassar fulla av annat utom spotlight. Har jag alltså träningsvärk imorrn nu då? I rumpan?

Batbut sa...

Grodan, Du är klok Du. Man kan också tillägga: Åk inte till IKEA med kontokort. Då blir inte värmeljusen så dyra *S*
A-M, hihi.. du är inte den första *S*
Monica, se upp! IKEA tar på gumpen *S*

Morgondimma sa...

Ahh, IKEA är bättre än Friskis och Svettis med andra ord? Hurra!!!

Humlan sa...

...och varför får jag träningsvärk i magen av att läsa om Trollskogen och Mammatrolls äventyr???

Vi på Kantarellen sa...

Jag var på IKEA för två veckor sen och kom hem med två ljusstakar för 29:-/st.... och inget mer.

Jag tror att det är nått fel på mig..