lördag, januari 28, 2006

Tankfullt troll

Mellantrollet: Mamma, kommer Stortrollet dö före Dig?
Trollmamma: Det vet man inte. Sådant kan man inte bestämma.
Mellantrollet: Om han gör det lovar jag ta hand om Dig mamma.
Trollmamma: Tack gumman.

Mellantrollet: Men mamma, när tänker Du och pappa dö?
Trollmamma: Inte på många år än.

Mellantrollet: När jag är 20?
Trollmamma: Nej då gumman, det hoppas jag verkligen inte.

Mellantrollet: Men om Du gör det så lovar jag ta hand om Lilltrollet.
Trollmamma: Det är snällt av Dig älsklingen.
Mellantrollet: Men när tror Du att du dör då mamma?
Trollmamma: Människor lever i genomsnitt till ca 80, så isf skulle Du vara över 40 när jag dör.

Mellantrollet: Det är okej mamma, det är lagom.
Trollmamma: Lagom för vad då?
Mellantrollet: För Lilltrollet att flytta hemifrån.
Trollmamma: Först då? Då är hon ju 40 år.
Mellantrollet: Men mamma, hon är ju lillasyster. Dom blir stora ganska sent.

1 kommentar:

... sa...

Tala du om för lilltrollet att små troll aldrig blir stora för sina föräldrar...de är småtroll hela livet!