tisdag, januari 03, 2006

Total makeover

Jag har insett att jag inte är gjord för att:
1. Bo i en frys
2. Gå upp mitt i natten
3. Leta barnoverall bland reashoppare
4. arbeta för pengars skull (för nöjes skull går an)

Egentligen borde mitt liv se ut så här:
1. Varmt ute och svalt inne
2. Ljust på dagen och mörkt på natten, dvs 22 - 07
3. Overallen går bort - vi bor i ett varmt land!
4. Går oxå bort, för lyckas vi ta oss till ett varmt land har vi vunnit på lotto!

Nu har jag gnällt av mig. Nu ska jag äta scampi indiana, saffransris och aiolisås. Sedan kanske jag återkommer med lite good vibrations!

13 kommentarer:

Ilva sa...

mmm later gott! Jag bor jui ett s.k. varmt land o du har ju sett hur jag har det! I morgon bokar jag flyget!

Anonym sa...

Hur var det nu,,,,, mörka solar för att bli bleka,,, bleka solar för att bli mörka,,,krullhåriga permanenter för att få rakt hår,,,,rakt hår permanentas för att bli krulligt.
Livets gåtor är förunderliga!

MB sa...

tja, nästan som här också...idag har vi haft 18 grader ute....och strålande sol "retas lite" dock är värmen inomhus ett skämt....på vintern....sommartid är det underbart.....

Vi på Kantarellen sa...

Det var väl inget gnäll. Så vill vi ju alla ha det.

När jag blir STOR ska jag ha det så. Fast jag skiter i overallerna.

Anonym sa...

Maten din var god!
Idag åt jag köttsoppa till lunchen (rester) och snabb micrade köttbullar från frysen och makaroner! Första dagen jag lagar mat sen mamma åkt hem idag...

Anonym sa...

Micrade köttbullar och kokade makaroner till middagen skulle det stå..

Lyckliga Grodan sa...

mums vilken god mat... det borde ju kompensera för allt det andra..

Batbut sa...

Ilva. FLyget hit eller till Sydafrika?
Mamse, adopterar Du mig?
Alex, vintertid avundas jag Dig inte. Men hösten och våren kan jag gärna byta bort. Hur länge får jag ha gästrummet?
AnneMaj, micrade köttbullar?!?! Inte ens hemlagade!?!?! *s*
Grodan, det var gott! Mycket!

Batbut sa...

Rita, jag skiter i solen. Jag vill ha VÄRMEN! Utan att behöva gå ut som en Micheline gubbe

... sa...

Jag e nog inte heller gjort för att arbeta, för pengar...eller nå't annat, än för nöjes skull. Sa vi hitta en nisch och öppna firma?

Batbut sa...

Apselut! Frågan är bara vad? Kan man tjäna pengar på svammel och trams, för det är jag kanonbra på! Och att göra cernitgubbar. Och laga mat. Men inte så mkt mer. Vad kan Du? Vi kanske har ngt genialiskt på G

Anonym sa...

Hey www.blogger.com dudes.

Are you looking to get your Local Store [b]Indexed on top of Bing[/b] search engine? Maybe you are looking to get more traffic? We have the ideal solution for you! We offer you an exclusive chance to experiance the knowledge of our [b][url=http://xrumer-blast.com/marketplace/xrumer-products/]Xrumer Services[/url][/b]. [url=http://www.xrumer-blast.com][img]http://xrumer-blast.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif[/img][/url]

This is NOT spam! This is a human created message specifically created to demonstrate the strength of our automated software and its potential of getting to wide variety of audience in an effective and time saving manner.

We are a group of veteran [b]Xrumer[/b] and [b]SEO Experts[/b] that provide [b]Affordable, High Quality, [url=http://xrumer-blast.com/marketplace/seo-products/]Search Engine Optimization Service[/url][/b]. Post your message on thousands of forums, message boards, blogs and journals and gain organic traffic in a matter of days! With the help of our [b][url=http://xrumerblast.livejournal.com/]Search Engine Optimization Experts[/url][/b] your [b]Blog URL[/b] can appear on [b]2784[/b] journals and journals. Receive almost instant increase of your search engine position, Get thousands of quality backlinks directly to your Store without lifting a finger!

Our goal is simple; we want to make you and your website on the top of every search engine so you and your family can enjoy the comfort of steady, automatic income without leaving your home. Trough our [b][url=http://xrumer-blast.com/contact-xrumer-blast-com/]SEO Experts Advice[/url][/b] you will receive one of the best support seen in the industry. As part of our [b]Search Engine Optimization Services[/b], we take care of everything for you, from Optimizing your Website for search engines all through ranking your Website on the first page of your Yahoo.

For more information regarding [b]Search Engine Optimiztion[/b] and [b]Xrumer Blast Services[/b] visit [b][url=http://www.squidoo.com/xrumer-service]SEO Experts[/url][/b]. Our site includes everything you need to order your first [b]Xrumer Blast[/b], you can create the most appropriate message (Project) to suit your Forum, send us the information and after the payment clearance we will start working immediatly!

[url=http://xrumer-blast.com/marketplace/][img]http://xrumer-blast.com/wp-content/uploads/Xrumer-Blast-Logo.png[/img][/url]

Anonym sa...

Hi,

I begin on internet with a directory