lördag, januari 07, 2006

Smaken är som baken

Mellantrollet: Mamma, var Du söt när Du var liten?
Trollmamma: Njae, inte söt kanske. Men gullig. Fast jag tycker iofs att alla barn är söta & gullig

Lilltrollet: Hade Du kjol när Du var liten?
Mammatrollet: Ibland. Fast oftast hade jag byxor.

Mellantrollet: Hade Du långt hår?
Mammatrollet: Först hade jag jättekort hår, men sedan var det långt.

Lilltrollet. Vilken färg på håret hade Du när Du var liten?
Trollmamma: Jätteljust, det var nästan vitt.
Mellantrollet: Är det därför Du byter färg så ofta nu? För att Du vill hitta den färgen Du hade när Du var liten?
Trollmamma: Man skulle kunna tro det, fast det är mest för att jag tycker det är roligt att prova olika färger.

Mellantrollet: Mamma, kan Du inte ha lila hår nästa gång. Och rosa.
Trollmamma: Tror Du verkligen att det skulle bli så fint på mig?
Lilltrollet: Nej mamma. Nästa gång ska Du ha svart och gult, för då blir pappa glad.

Inga kommentarer: