tisdag, januari 31, 2006

Trollmor telefonerar

Okänd: Hallå
Trollmor: Mitt namn är trollmor. Ursäkta, vart har jag kommit någonstans.
Okänd: Dit Du har ringt förstås
Trollmor: Förlåt?
Okänd: Du har kommit till det nummer Du ringde!

Trollmor: Jo, det förstod jag. Men till vem?
Okänd: Vet Du inte det?
Trollmor: Jag trodde det, men förmodligen har jag ringt fel.

Okänd: Du föreslår jag att Du ringer rätt nästa gång.
Trollmor: Ursäkta?!?
Okänd: Då vet Du ju vart Du hamnar!

En verklig historia från en annars ganska ordinär tisdag. Det verkar som en del människor har lite inneboende frustrationer

11 kommentarer:

Morgondimma sa...

Det hade den okände övat på länge verkar det som, inte värt att ödsla silvertejp på.

Cornelia sa...

konstig sort..

hade en gång en gammal invandrarkvinna som ringde fel till mej flera gånger om dagen, jag sade så tydligt jag kunde att hon hade ringt fel, men hon förstod inte, utan blev bara förtvivlad. Först när jag hade spårat samtalet (det var före nummer presentatörernas tid) och bett någon från invandrarbyrån ringa henne och förklara, upphörde samtalen. Hoppas hon kom rätt till slut.

Anonym sa...

Skitgubbe!

Humlan sa...

Många olika sorters folk, finns det...*s*

deeped sa...

*asg* Det var ju jätteroligt!!!

The Female Dinousaur sa...

Kanske du hade ringt hem till Henrik Schyffert...?

Batbut sa...

Så här efteråt inser jag att det egentligen var roligt. Framförallt när jag ser det i skrift. Men just då var det inte så kul *s*. Jag försöker vara så vänlig som möjligt, men vad jag än säger blir det fel. Fast damen i andra ändan hade förmodligen hur roligt som helst *S*

Anonym sa...

Så det var inte en skitgubbe.. hrmff.....
Anne-Maj som anonymous:-)

Monica med yffen sa...

Den damen ska vara glad över att hon inte blir uppringd av en fax där fel telefonnummer har knappats in och som är inställd på att ringa var femte minut. (Vilket förstås har hänt mig.) Vad är då en ynka felringning jämförelsevis...?

(Du har ingen fax du kan råka programmera "fel", till damens telnummer så att hon får känna på skillnaden mellan felringning och felringning?)

The Female Dinousaur sa...

Lustigt egentligen, att vi var så många som trodde att det var en kille... Kan inte kvinnor vara otrevliga i telefon...?

Miss Piggy sa...

Hahahaha.... ja jäklar vad en del är underfundiga, när de svara..OM man har ringt fel!!
Den var helt enkelt urintelligent..
:D