torsdag, januari 19, 2006

Trolldiva

Trollmamma: Nå gumman, var det kul att göra modelljobb?
Lilltrollet: Jätteroligt mamma.

Trollmamma: Är det säkert det? För Du behöver inte göra det om Du inte vill.
Lilltrollet: Men mamma, jag tycker om att arbeta. För då får jag pengar som jag kan spara.
Trollmamma: Okej gumman. Men bara ibland, kom ihåg det.
Lilltrollet: Ja ja mamma.
Trollmamma: Vad var det som var roligast?
Lilltrollet: Att få smink. Och läppstift.

Trollmamma: Vilket var tråkigast då, gumman?
Lilltrollet: Inget var tråkigt, mamma. Alla var jättesnälla.

Trollmamma: Vill Du göra det fler gånger då om de frågar?
Lilltrollet: Ja mamma. Det vill jag.
tänker en stund
Lilltrollet: Men mamma.
Trollmamma: Ja gumman?
Lilltrollet: Nästa gång ska det vara jobb som jag får sitta ned. Så jag slipper bli trött!

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Kan jag ringa ELLE tror du? Har dom ont om tanter? Vill också ha smink...

Anonym sa...

Var trollmamman framför också:-)

Batbut sa...

Bloggis, Du kan komma hit så får Du låna Trollens smink *s*
Bambi, nopi. Det är ett reklamjobb på stortavlor. Fast inte i Sverige. Aha, var det Du? Hoppas Du finner nöjde i dem *S*
A-M, no mam! Those days are long gone... Men jag har gjort (måste ju skryta lite)