tisdag, januari 31, 2006

Äkta beundran!

På väg hem från garaget får jag sällskap av en lätt överförfriskad kille i kring 30 rycket. Som en sann gentleman bjuder han på godis, en citronkola.

Rundfotat troll: Här får Du en godis tjejen.
Trollmamma: Tack så mycket.

Rundfotat troll: Då blir Du söt och glad.
Trollmamma: Det var snällt av Dig. Tack
Rundfotat troll: Fast Du är riktigt snygg
Trollmamma: Tack!
Rundfotat troll: Jag menar det. Riktigt jävla snygg är Du
Trollmamma: Tackar tackar.
Rundfotat troll: Men det är sant alltså. För att vara så jäkla gammal är Du en pingla!

8 kommentarer:

Farsan_Baloo sa...

Haha, snygg twist på slutet! Förra veckan fick min sambo inte köpa folköl på Ica trots att hon har åldern inne med 12 års marginal. Själv ser jag ut som 50. Livet är orättvist!

Ilva sa...

I love it! De ar val de enda som ger en komplimanger nufortiden. Fick en av en overglad en nar jag var o handlade haromsistens fast den handlade om en annan del av min kropp...jag ar saaaa glad att de finns!!

Anonym sa...

Han var ju ärlig i alla fall...

Monica med yffen sa...

Du vet, av fyllon och barn får man ju alltid veta sanningen.

Cornelia sa...

det är bara att tacka och ta emot...eller?

The Female Dinousaur sa...

En komplimang är alltid en komplimang! Från vem den än kommer! Fast har ingen lärt dig att inte ta emot godis från främmande...?

Anonym sa...

Åh roligt! Jag får aldrig såna.. :-(

Batbut sa...

Alla komplimanger är av godo, så jag sög i mig. Lämnade dock godiset orört. Lite feg är jag ju *S*