tisdag, januari 24, 2006

Sista refrängen

Innan jag tar och förpassar min osmäckra lekamen till "Sheetland" (nej det blev inte roligt, men jag vägrar censur!). Några frågor mal i mitt huvud:
1. Varför måste jag som är kvällspigg och morgontrött få så otroligt morgonpigga barn?
2. Hur kan en dam som är 1 meter lång och väger under 20 kg ta upp en hel dubbelsäng?
3. Varför kan jag aldrig bara svara på frågor utan att komma med otroligt långa utläggningar?
4. Hur botar man verbalmania? (nytt ord för snacksalig, tror jag)
5. Varför måste jag alltid alltid alltid ge människor råd i tid och otid? Alla kanske inte vill ha det?
6. Varför lär jag mig aldrig?

Svaren på punkt 3-6 kan jag själv, men 1 och 2 har jag noll koll på!

Nu så, JB here I come. I'm all yours!

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Punkt nummer 5 är lätt åtgärdat. SILVERTEJP!

Humlan sa...

...(fortsättning på marmelads inlägg) Om dom inte är morgonpigga i tonåren, så har ni samma dygnsrytm. Sedan gäller det bara att få resten av världen att acceptera och anamma den...

Lyckliga Grodan sa...

håhå jaja.. varför fick jag som är så morgonpigg en så morgontrött och morgonsur grodman.. och gullgroda..
hemma hos oss är det hälften av varje.. det är bättre än att vara ensam iaf.. om att vara morgonpigg.. det är ju det bästa sättet att vara.. morgonpigg alltså ;-)
nu slutar jag babbla..

Batbut sa...

Mamse, på med glajorna! Det var 1 & 2:an jag behövde hjälp med *s*
Marmelad, Humlan och Grodan - efter som vi har en av var sort blir det liksom aldrig någon sömn. En slocknar vid 22 och den andra upp vid 6. Det är bara att gilla läget *S*

PGW sa...

kan ni inte byta lite troll och grodor med varandra så att det blir en morgonpigg familj och en morgonsömnig? ;-)

Batbut sa...

PGW, en strålande idé! Grodan, jag tar gärna de morgontrötta. Vad säger Du?