fredag, januari 20, 2006

Trauma i Trollskogen

Mellantrollet: Mamma, jag vill flytta hemifrån
Trollmor: Jaså, men varför det då?
Mellantrollet: För lilltrollet retas.

Trollmor: Jo jag vet. Tyvärr är det vanligt att småsyskon gör det. Fast ni har roligt tillsammans också.
Mellantrollet: Men det är inte bara det.
Trollmor: Jaha, vad är det mer då?
Mellantrollet: Att Du och trollpappa bestämmer över mig.

Trollmor: Men gumman, Du är 6 år och vi är vuxna. Då måste vi bestämma en del saker.
Mellantrollet: Men så blir ni arga om jag inte gör som ni bestämmer. Och då vill jag flytta hemifrån.
Trollmor: Men älskade gumman. Trollpappa och jag skulle sakna Dig massor.
Mellantrollet: Ja men jag kan hälsa på ibland. Och ringa och så.
Trollmor: Visst skulle Du det, men det är inte samma sak.
Mellantrollet: Men Du kan köpa ett gosedjur som Du kan krama istället.
Trollmor: Men det är iaf inte Du gumman. Och tror Du att Du skulle klara att bo själv då?
Mellantrollet: Men mamma, hur ska jag veta det innan jag provat!



ps: det är mycket nu. Jobb alltså. Och snö. Mycket alltså. Min "kreativa" hjärna går på lågvarv. Behöver lite klorofyll eller vad man nu får från solen *s*

1 kommentar:

Monica med yffen sa...

Känner igen det där från just 6-års ålder. Ett nej, och hon skulle genast flytta hemifrån. :)