torsdag, januari 26, 2006

Löftet uppfyllt!

Eftersom jag är expert på att hitta ursäkter för mig själv så behöver jag sätta press på mig. I höstas någongång lovade jag här på Bloggen att skicka in något alster till förlagen, före jul. Vilket jag inte gjorde. Jag ljög alltså!

Så hade jag en tuff dialog med mig själv imorse. Luther torskade så det tjöt om det! Där fick han den lilla jäkeln.
Istället har jag ägnat dagen åt att skicka in Trollhistorierna! Till ett antal förlag.

Och ja jag vet, de kommer inte bli antagna. Och jag kommer bli ledsen. Och jag borde inte skriva om det här. Men på något sätt behöver jag bekräfta det för mig själv, i skrift. Det blir mer verkligt då.

Så nu är det gjort! Nu ska jag förtränga det i några månader till refuseringsbreven börjar komma. Då blir det beklagande bloggar och hopp om tröst.

11 kommentarer:

Ilva sa...

Da har du iallafall vagat och det ar ju ocksa viktigt! Dessutom kan du ju alltid skicka in annat om de inte vill ha just trollhistorierna! Sa satt i gang att producera infor nasta bombardemang! Och jag haller tummen under tiden!

anna sa...

Klart att det kommer gå skitbra! Jag bekymmrar mig inte det minsta och väntar på tårta och champagne för att fira....

Anonym sa...

Jag är säker på att du slår genom en dag. Envis.. ordspråket "trägen vinner" ? Håller tummarna...

Humlan sa...

Skriva kan du! Sedan är det bara frågan om det "säljbara" kvar... Om dom tror att dom kan sälja trollhistorier, då antar dom dig, annars får du skriva annat (det hoppas jag att du gör i vilket fall!), för, som sagt, SKRIVA kan du!!!

Mildamakter sa...

Applåder till dig!...och för övrigt så håller jag med Humlan, apselut!

Anonym sa...

Kom på villovägar i bloggsfären och hittade här
http://www.multimanus.se/tavlingar.html
NÅtt för dig?

Miss Piggy sa...

Ahhh... du har ändå gjort nåt! Det är väl det som räknas, eller hur?
Du har kommit betydligt längre med 'göra-listan' än jag iaf!
Ska hålla tummarna för dig, att det går vägen!

Lyckliga Grodan sa...

go girl.. tänk vad trist om du sitter på hemmet och tänker på det du inte gjorde.. eller vågade..
jag är så stolt över dig...

Batbut sa...

Tack för supporten! Skulle de mot förmodan bli antagna så blir det skumpa (hur man nu löser den logistiken???). Lovar att inte ge upp!
Välkommen hit Amiable! Treligt med "nya ansikten"

Miss Piggy sa...

tack för välkomnandet!
Tycker det är fasligt kul att läsa bloggisar(eller vad det nu kallas)!? *ler*

Cornelia sa...

bra att du vågade, och går det inte den här gången kommer det en till och du vet ju var du har en trogen publik