lördag, januari 07, 2006

Vilse i pannkakakan

Ungefär så känns det. Efter en skön sovmorgon. Visserligen en liten väckning kl 02.15 och så en repeat kring 7, men då masade sig stortrollet upp så jag fick sova.

Egentligen skulle jag vara i Sydafrika vid det här laget, för en dejt med Grodan. Typiskt mig, startade sent och flög vilse. Landade istället i Tranås, så jag tillbringar väl dagen på den lokala pizzerian.

Igår var jag också helt lost. Hallå, vem med alla hästar hemma börjar måla badrummet 3 timmar innan gästerna kommer? Jepp, jag gör det! Men det blev snyggt. Och maten blev god, om än att målarfärgslukten var lite påträngande.

Själv fick jag duscha i lacknafta. Det är något mystiskt när jag målar. Lika mycket som hamnar på väggen kommer i mitt nyblonderade hår. Blå naglar och händer kan jag stå ut med. Även en liten blå touch i ansiktet går an. Men blå slingor är inte min grej!

Kan sedan någon upplysa mig om det här med män & fjärrkontroller så blir jag tacksam. Jag fattar inte vad de har för speciell relation till varandra. Men en man framför TVn utan fjärrkontroll är en olycklig man. Och en man framför TVn där kvinnan har fjärrkontrollen är uppenbart en kastrerad man. Varför är det så?

14 kommentarer:

Ilva sa...

ja du det har jag undrat over lange. brukar undvika att tanka for ingaende pa det for jag blir sa arg...

PGW sa...

Du är säkert jättesöt med blå slingor. Le och låtsas som att det är en ny trend.

Män och fjärrkontroller ... jadu, löser du den gåtan ligger du nog bra till för nobelpris.

Monica med yffen sa...

Fjärrkontroller = makt.

MB sa...

Vi gillar att klämma och trycka på knappar......eller???

Anonym sa...

Kan fjärrkontrollen vara ett sätt att avreagera sig på, fast diskret? Kvinnor har sitt, i köket eller på rean?
Kan du komma hem till oss och måla lite på väggarna?

Cornelia sa...

Min är inte så, men han tittar inte så mycket på TV, nästan inte alls. Han blir bara arg då, fäör att det är "så mycket skit".

Anonym sa...

För många år sen när jag hade ont i en axel och blev vansinnigt trött på det tog jag och målade gästrumstoans tak (ganska litet tak alltså). Jag blev bra i axeln!! (Jag hade haft ont i flera månader och har inte känt av axeln sen dess!) Bra tips, eller hur?

Anonym sa...

Tror du är jättesnygg med blå slingor!

Här är fjärrkontrollen MIN,,bara min!

Anonym sa...

men du.. har ditt blonda kalufs försvunnit....vi var ju ljusa båda två en gång vill jag minnas...

som Rita säger...lila slingor tja varför inte...

controllers...I DON’T LIKE THEM...

Lyckliga Grodan sa...

jag är alldeles imponerad.. som den lata groda jag är.. måla badrum.. har jag aldrig gjort i hela mitt liv.. och så fixar du frillan på samma gång..
guldstjärna battis.. guldstjärna blir det..
*ps det är varmt och skönt här i sydafrika.. du skulle inte ha tagit höger där mot tranås vännen.. ds*

Batbut sa...

Tror att det har ngt med formen på fjärrkontrollen att göra. En maktsymbol. Att liksom styra tvn. Ska nog forska i ämnet och satsa på Nobelpris.
Jag älskar att måla! Så hit med rummen så målar jag. Den blonda frisyren till trots. Åren har gått så den är inte så naturligt blond längre...*S*
Grodan, Atlas införskaffad. Svänger rätt nästa gång. Till Sydafrika!

deeped sa...

Själv brukar jag frivilligt lämna iväg fjärren. Å andra sidan sitter jag alltid med datorn i knäet istället ;)

Anonym sa...

fjärrkontrollen heter makten hemma hos oss.
Detta kan höras vid TV:n :
-Jag har makten.
ev.
-Vill du ha makten? (dock mer sällan)

Makten är tilldragande för bade kvinnor och män, hemma hos oss. Jämlikt va!

Batbut sa...

Deepjed, Du är en klok man *S*
Anonum, verkar som ni har löst problematiken. Men ni slåss väl inte om den? Eller har ni var sin? *S*