torsdag, januari 26, 2006

Trollet jobbar

Trollmamma Luther: Kanske ska ta och sätta igång det däringa deklarationsprogrammet och se om jag fattar något.
Trollmamma Lättja: Äcsch då, gör det lite senare. Blogga en stund först.
Trollmamma Luther: Men hallå! Varför tror Du det kallas för jobba hemma för? För att man ska jobba.
Trollmamma Lättja: Ja ja ja, men Du har ända fram till två på Dig.
Trollmamma Luther: Hallå! Nu har Du fått sovmorgon, stortrollet har lämnat barnen. Skärp Dig!
Trollmamma Lättja: Ja men just därför kan jag ju softa lite idag.
Trollmamma Luther: Men om Du softar så hinner Du inte med jobbet
Trollmamma Lättja: Hallå på Dig själv Du! Det ska vara klart i maj!
Trollmamma Luther: Okej om Du inte vill köra deklarationsprogrammet. Men ta och betala räkningarna då.
Trollmamma Lättja: Om en stund, kanske. Först lite blogg.
Trollmamma Luther: Jag sliter mitt hår! Skäms! Andra människor har jobbat hårt i flera timmar vid det här laget.
Trollmamma Lättja: Men jag jobbar med. Jag förbereder mig mentalt för att skicka in material till bokförlag. Bloggen är som en övning.

Trollmamma Luther: Du ge ut en bok! Glöm det! Du är alldeles för lat.
Trollmamma Lättja: Fy vad Du är dum.
Trollmamma Luther: Seriöst, tror Du någon vill läsa vad Du skrivit?
Trollmamma Lättja: Klart de vill. De läser ju här på bloggen.
Trollmamma Luther: Ja men det är ju gratis!

Trollmamma Lättja: Nej, nu skiter jag i Dig! Nu går jag och hämtar kaffe.
Trollmamma Luther: Och sedan börjar Du jobba! Annars får Du inte gå på tjejmiddag ikväll.
Trollmamma Lättja: Det bestämmer inte Du
Trollmamma Luther: Det gör jag visst
Trollmamma Lättja: Gör Du inte
Trollmamma Luther: Gör jag
Sedan avbryts den inre monologen av ett telefonsamtal. Kanske lika bra det *s*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jäkla tur du har!

Anonym sa...

Eller inte,,, hur man nu tolkar dialogen! *skratt*//Rita igen

Humlan sa...

Det är nog tur att man har de inre monologerna, hur jobbiga de än kan vara (om man är utrustad med en inre Luther som tjatar på en :D ).
Min Luther tjatar om pappershögar och här är det visst också något om att vara redo för någon (manuell) redovisning av +&-, då ska man visst hitta det som ev kan ligga i någon hög...

PGW sa...

*steppar oroligt* har du en webcam hemma hos mig ..?

Batbut sa...

Rita, tycker Du? *s*
Humlan, han är jävligt irriterande den där lille Luther.
PGW, I can see you *asg*