onsdag, januari 11, 2006

Kärlek

Ligger i mellantrollets säng. Kolsvart och jag tror hon sover. Ligger och lyssnar på hennes lätta små andetag. En mjuk liten barnhand i min.

Känner hur lugnet värmer min kropp. Tryggheten i att ha mitt älskade barn bredvid mig. Jag känner mig hel.

Då hör jag en viskande röst. "Mamma, jag älskar Dig". Och jag svarar med samma. En kram. En enkel kärlek utan krav.

"Mamma, jag älskar Dig. Inte bara för att Du är min mamma. Utan för att Du har en snäll ande i Din kropp".

Kan det sägas vackrare?

7 kommentarer:

anna sa...

snäll ande....I agree

Anonym sa...

Passa på och njut vännen....jag har en 15-årig son som skriker rätt ut bara man petar på honom nu...slingrar sig som en orm om man vill krama om...och suckar djupt när man vill tala om hur mycket man tycker om honom, och bara tycker att man är larvig....men jag vet i alla fall att han tycker att mamma är bäst. *L*
Kram/Anne-Marie

Lyckliga Grodan sa...

otroligt vackert.. ända in i hjärteroten.. och glöm nu inte att småtroll är sanningssägare..

Humlan sa...

Nej, det kan inte sägar vackrare!!!

Anonym sa...

Underbart ljuvligt och så varmt ända in i hjärteroten Batbut, det är Stort!

Batbut sa...

De är för mysiga de små själarna. Och bulls eye som vanligt *S*

The Female Dinousaur sa...

Ibland fattar man inte hur dom får till det... Så mysigt!