söndag, januari 22, 2006

Trollen tänker

Lilltrollet: Mamma, tycker trollfaster om barn?
Trollmamma: Hon älskar barn.

Lilltrollet: Men varför skaffar hon inga barn för?
Mellantrollet: Men det förstår Du väl, hon är för gammal.

Lilltrollet: Men hon kunde väl skaffat innan. När hon inte var gammal.
Trollmamma: Hon ville säkert ha barn, men det är inte alltid man kan få det.
Mellantrollet: Men mamma, Du kunde ju inte få barn och så fick Du det.
Trollmamma: Visst var det så, men jag och stortrollet fick hjälp av doktorn.
Lilltrollet: Kunde inte trollfaster få det då?
Trollmamma: Nej tyvärr inte, för när trollfaster var ung så fanns det inte sådan hjälp att få.
Lilltrollet: Men varför kunde hon inte få några barn då? Hade hon inga ägg?
Mellantrollet: Klart hon hade ägg. Hon var ju tjej då.

Lilltrollet: Men varför fick hon inga barn?
Mellantrollet: Förstår Du väl. Trollfarbror hade tomma fröpåsar.

Lilltrollet: Men hur blev dom tomma då?
Mellantrollet: Kanske som i Hans och Greta.
Trollmamma: Nu förstår jag inte?
Mellantrollet: Han gjorde hål i påsen och så rann fröna ut!

7 kommentarer:

anna sa...

*asg*
Ajajaj....

Mildamakter sa...

*asg*...jag bara älskar de här konversationerna du har med dina barn och delar med dig av till oss alla... :o)

Lyckliga Grodan sa...

denna logik.. så kristallklar.. vad händer egentligen med oss när vi blir vuxna.. det dimmar igen liksom.. hihihi..

The Female Dinousaur sa...

Haha! ...undrar och lite hur dom ser det här med ägg för sin inre syn...?

Anonym sa...

Jag skrattar ihjäl mig.

Farsan_Baloo sa...

Underbar slutkläm... men, är det inte så man får barn? Det går hål på påsen och fröna smiter ut?

Batbut sa...

Hade jag fortsatt fråga hade vi säkert fått fantastiska teorier kring både ägg och de frön som spillts. Dock vet de hur barnen kommer ut, antingen genom luckan eller snippan *s*
Men ibland bromsar jag dem, de måste sova ibland oxå