torsdag, januari 05, 2006

Frågespalten

Kära Butsaida,
Idag skolkar jag från mitt jobb. Jag är inte sjuk, bara så infernalisk trött. Kommer chefen att upptäcka det? Och vad blir mitt straff?
"Drop out"

Kära Drop Out,
Pucko! Det är Du som är chefen. Du är egenföretagare, har Du glömt det? Straffet blir en vecka inlindad i silvertejp, sittandes i en ångbastu!
Butsaida

ps: Butsaida är mitt bättre jag, som jag desperat försöker tränga ned i ett svart hål. Men den jäkeln poppar upp som gubben i lådan.

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Fasen,människa.... ta ledigt idag. Det är ju helg på gång!

Lyckliga Grodan sa...

bästa drop-out
slappna av vännen.. du får vara lat.. det är tillåtet.. t.o.m nyttigt..absolut nödvändigt..
bästa hälsningar
froggo.. framtidsexpert..

PGW sa...

skicka silvertejpen. den här egenföretagaren tog sovmorgon. Till elva.

Anonym sa...

Kvarsittning? Nattjobb? *s*

Mildamakter sa...

*asg* :oD

Batbut sa...

PGW, silvertejpen skickad med bud!
Mamse, jag försöker.
Grodan, se ovan
Anne-Maj, inget händer. Inte alls. Mer än att den lille Luther sitter & gottar sig.
MM, är man inte självplågare så säg *s*