söndag, januari 15, 2006

Trollet testar

Trollmamma: Gumman, vill Du börja simskolan igen?
Mellantrollet: Nej jag vill inte gå i simskola.
Trollmamma: Okej, men då får Du lära Dig att simma med mig eller stortrollet.

Mellantrollet: Men mamma, jag kan inte simma.
Trollmamma: Nej inte riktigt, men nästan. Och Du kan lära Dig.

Mellantrollet: Mamma, jag kan inte lära mig.
Trollmamma: Vet Du gumman, jag tror Du kan. Om Du verkligen vill och tror att Du kan är jag säker på att Du kan lära Dig det.
Mellantrollet: Mamma, det går inte.
Trollmamma: Jo Du gumman, det går. Det var så jag lärde mig simma. Om man verkligen vill något, över och tror att man kan lära sig så går det.
en stund senare
Mellantrollet: Mamma, kan Du flyga?
Trollmamma: Flyga i flygplan menar Du?
Mellantrollet: Nej mamma, flyga som fåglar.
Trollmamma: Nej Du gumman det kan jag inte.

Mellantrollet: Men mamma. Om Du övar och tror att Du kan så lär Du Dig!

Och där satt den. Igen! Hallå, det är jag som är vuxen. Ska vara klok och förståndigt. Och så loosar jag igen *s*

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Men du, har du verligen försökt? Fladdermöss brukar väl flyga, när de inte hänger uppochner.

Anonym sa...

Den lilla goa trollungen satte dit mamsen igen.
2-0 till mellantrollet.
Kram/A-M

Anonym sa...

Nä men sa du inte att du kan flyga? fladdermusen!

deeped sa...

Det är enkelt. Det svåra är att missa marken.

Batbut sa...

Deep/ed är helt rätt på det! Flyga kan jag, men jag missar ALDRIG marken *s*