fredag, januari 27, 2006

I huvudet på ett troll

Trollmamma: Mellantrollet, var är Dina nya jeans?
Mellantrollet: I Ditt huvud
Trollmamma: Nej gumman, där är dom inte. Var är dom?
Mellantrollet: Dom är visst i Ditt huvud

Trollmamma: Nej gumman. Det finns inga jeans i mitt huvud
Mellantrollet: Jo, det gör det visst.
Trollmamma: NEJ, det finns INGA JEANS I MITT HUVUD!
Mellantrollet: Mamma, Du pratar ju om mina jeans.
Trollmamma: Jo det gör jag.
Mellantrollet: Och då tänker Du på dem.
Trollmamma: Jo visst.
Mellantrollet: Där ser Du! Du har mina jeans i huvudet!

Vad gör jag? Åker alltid dit! Visst uppskattar jag mina trolls verbala och logiska förmåga, fast ibland kan jag klara mig utan.....

1 kommentar:

carra sa...

*fniss*
Vilka ordtrollkonstnärer! Hmm... låter lite som blivande politiker. Åh nej! Det ödet vill vi dem inte. Hmm... nu vet jag! De blir författare!
Eh... är det en bättre lösning?? Därom tvistar de lärde. ;)