fredag, januari 27, 2006

Rapport från en tjejmiddag

Först ska jag kanske förklara order "tjej" i rubriken. Med tanke på att vi kan benämnas tanter allihopa, då medelåldern ligger på 40 rycket. Men när vi träffas regreeras vi till flamsiga tonåringar. Fnittrar och pratar pinsamma minnen. Allt utom skalet är identiskt med våra tjejmiddagar på 80 talet.

Där sitter vi, ett helt gäng mogna tjejer med barn och hela konkarrongen. Äter god mat och en del vin slinker också ned. Största skillnaden mot för 20 år sedan är att vi numera är icke rökare (utom en stackare).

Pinsamheterna då? Ska vi gå in på dem? Kanske inte i detalj men för att locka er fantasi kan jag delge er följande samtalsrubriker:

- Troskastning på Tom Jones (någon gjorde det, men varför? Och vem?)
- Inofficiellt hot shot rekord i Åre (sattes av en deltagare en gång för tiders evigheter sedan)
- Slentrianraggning (har utförts av några av madamer, men vad innebär det? Fick jag reda på igår)
- Badhus i Afrika (Är tydligen en upplevelse av kontemplativ karaktär och kan rekommenderas)
- Präster i Bohuslän (Fanns det en del åsikter om, men varför? Diskussionen var lång och het)
- Slalomåkning på barmark (resulterade i ett tvärnit i tunneln, inte bra inte)

Får väl se om det tycker upp mer i mitt avtrubbade huvud. Den tiden när man persade att jobba med 4 timmars sömn i kroppen är way gone! Sitter här med ansiktsmask och försöker se vaken ut. Är iaf hyffsat trevlig trots den akuta sömnbristen. Nu ska jag bara ta mig igenom en myskväll med Trollen utan att slockna i soffan.

Tiddelo tiddelej leverpastej (brukar mellantrollet säga, jag lånade den idag)

ps: jag fick massor med inspiration till Babblar igår. Undrar om jag ska låna lite?

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Det där shotrekordet.... avr det inte du som innehade det?

Batbut sa...

Mamse, vad tror Du om mig? Fast det kanske stämmer eller inte, eller hur det nu var *s*. Kan väl säga att omöjligt är det inte.

Miss Piggy sa...

Jaaa....låna så mycket till Babblar du kan..*ler* Som jag sagt innan - kul att läsa, det ger funderingar i sin tur, hos mig...

Anonym sa...

Kastat trosor på Tom Jones? jag tror jag dööööööör!

Kolla: http://www.lokaltidningen.se/nyheter/?p=kronikorer&artikel=2008_01_24ann_kristin_bakken

*mallig*