söndag, januari 29, 2006

Söndagsrapport

Jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop. Typ igår gick jag på häftiga 25- och 30 års kalas, hos mina vänner. Och swosch, över en natt är det helt plötsligt 50 års kalas som gäller. Vad tog tiden däremellan vägen? Om någon hittar den, får ni väldigt gärna lämna tillbaka den. Hittelön utlovas (förmodligen silvertejp som ni kanske förstår).

Har ni tänkt på vilka parodier på oss själva vi människor är? Som igår på festen så finns alltid följande karaktärer representerade:
1. Den evige ungkarlen, med bakåtslickat hår och lite häftig outfit. Flirtar vilt med alla, lätt solariebränd
2. Den sökande ungkarlstjejen, ljuv och fin men med en sorgsen blick. Som blir allt dimmigare ju längre kvällen går
3. Det lyckliga paret som äter upp varandra redan vid förrätten
4. Det olyckliga paret som häcklar varandra offentligt
5. Femme fatalen som prompt måste ragga upp någon, oavsett om hon är i par eller singel. Alla blickar på henne, annars är kvällen ett fiasko
6. Vännen, av båda kön. Som är med överallt. Plockar undan och fixar. Tröstar de gråtande, grälande och ilskna. Alltid leende och hjälpsam.

Själv var jag nog inget av det där igår. Mer än åskådare till ett av livets små spektakel.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Något för batbutstory?

Miss Piggy sa...

*ler*
Visst är det kul med parodier, irl eller på film. Tänker på en svensk film; Torsk i Tallin, med killinggänget.
De har väl parodier på folk i den?!

..hmmm...
Det cirkulerar utmaningar här o var i bloggvärlden, vill du?
Ytterligare en utmaning..
5 stycken positiva egenskaper om dig själv!

Isf vill du sen...?
Skicka sen vidare om du har lust! *ler*

Batbut sa...

A-M, det bidde ett kapitel igår. Kanske det kommer ett party i nästa, vem vet?
Pia, fem positiva om mig själv. Då får jag tänka länge *asg*. Återkommer med det

Lyckliga Grodan sa...

vad konstigt det kan bli.. har du tänkt på att så få i ens bekantskapskrets får barn.. eller gifter sig nuförtiden..
det har nog blivit omodernt tror grodan.. evigt ung..

Vi på Kantarellen sa...

Oh... Torsk i Tallin, är det inte där som robert Gustavsson går runt och ropar: "Eda.... Eeeeeeda... Eeeda..."?

Batbut sa...

Grodan, visst är det mysko. Tror nog som Du säger, det är inte modernt längre.
Mamse, sorry men jag har inte sett den. Could be