onsdag, januari 25, 2006

Stamgäst på Bolaget

Ibland blir det lite knasigt. Eller ganska ofta faktiskt. Iaf när jag är i farten. Fast egentligen är jag en klok och sansad människa. Utom när jag har bråttom. Eller är disträ. Och det händer väl, typ dagligen.

Hem till oss kan man ta en liten genväg när man kommer från affären. Ut på gatan och in genom en port. Bredvid porten jag ska in i ligger Bolaget. Gissa hur ofta jag går i egna tankar och svänger in en port för tidigt? Och hamnar således på bolaget.

Väl där infaller 2 val:
1. Kliva in och shoppa loss, se ut som detta var mitt mål hela tiden
2. Le generat och kliva ut igen

Med tanke på att det händer flera gånger i veckan får jag väl medge att barskåpet är fullt (inte jag dock, full alltså)! Så idag log jag generat och gick ut.

6 kommentarer:

T sa...

Haha, men det kunde vara mycket värre än Bolaget! Tänk dig en affär med tantkläder eller en sådan där jobbig new age-butik, hade inte det blivit besvärligt!

Vi på Kantarellen sa...

Du kan vara lugn! Jag höll på att bryta mig in hos grannen nedanför igår. Jag kunde inte fatta att inte nyckeln funkade och jag bände och bankade. Först efter minst en minut kom jag på att jag bara hade gått upp till andra våningen. Jag kände inte riktig igen dörrkransen.

Så det är väl inte för inte du och jag är i samma klubb.

Anonym sa...

Börja jobba på bloaget?

Farsan_Baloo sa...

Det finns många typer av människor jag inte förstår mig på, en av dem är de som ständigt tycks ha fullt i barskåpet! Hur gör ni?

Det hjälper inte hur många resor man än tar till Tyskland, när ryktet väl går att man har bunkrat upp kommer hyenorna som på beställning och dricker upp!

Anonym sa...

Men nu när du varit där så många gånger kan du låtsas att du glömde en handske senast du var in. Det håller nog ett par gånger i alla fall.
Eller spänn ögonen i närmsta karl därinne och säg med bärande stämma: Nu slutar du följa efter mig! Och se'n seglar du ut.

Batbut sa...

Bambi, Du får vara med i min & Mamses klubb *s*
Teresa, eller varför inte en 6 butik? *s*
Mamse, visst får Bambi joina oss?
Gunnel, klart bra idé. Bloggparty kanske?
Anne Maj, why not? Nära till jobbet.
Baloo, vi glömmer bort att vi har barskåpet. *s*. Bjuder hem vänner och försöker truga i dem med jämna mellanrum men än så länge är inköpen större än förbrukningen.
Tanten, den ska jag prova. Jag väljer ut en urping och ryar åt honom