onsdag, januari 11, 2006

Konflikt i Trollskogen

Mellantrollet: Mamma, idag var skolan tråkig. Jag vill sluta skolan
Trollmamma: Jaså gumman, varför var skolan tråkig för?
Mellantrollet: Det vet Du ju. Får jag sluta skola?
Trollmamma: Nej älskling, det får man inte. Det är viktigt att gå i skolan.
Mellantrollet: Varför är det viktigt för?
Trollmamma: För man lär sig en hel massa bra saker. Och så får man kompisar.

Mellantrollet: Men mamma, kan inte Du lära mig sakerna istället?
Trollmamma: Om jag kunde och fick skulle jag det, men jag kan inte lika mycket som de gör i skolan.

Mellantrollet: Men Du har ju gått i skolan?
Trollmamma: Jo det har jag. Men jag har glömt bort en del.

Mellantrollet: Men om Du har glömt så kan de inte vara så viktigt?
Trollmamma: Njae, kanske inte (börjar misstänka vart vi är på väg...)
Mellantrollet: Och det som är viktigt kommer Du ihåg?
Trollmamma: Jo, det gör jag iofs
(jepp, nu är jag inmålad i ett hör!)
Mellantrollet: Men då så! Då kan Du lära mig det som är viktigt så slipper jag skolan!

7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Inmålad i ett hörn, väldigt effektivt!!!!

Anonym sa...

Mellantrollet kunde sin sak där....smart liten trollunge. *L*

Batbut sa...

Kimmi, och i det där hörnet lär jag förbli *s*
A-M, smart är förnamnet *s*
Grodan, då är hon förmodligen placerad i klosterskola!

Lyckliga Grodan sa...

du måste vässa dina argument battis.. tänk när hon är fjorton och ska ut med polarna.. aj aj aj...

Batbut sa...

Mysko, hur kom min kommentar in FÖRE Grodans? Och Häxan, sorry! Det ska vara KLIMAKTERIEHÄXAN och INTE Kimmie. Nu får jag skämmas. Sorry

Batbut sa...

AnnMarie, jag kan inte kommentera hos Dig.. bara så Du vet *s*

Anonym sa...

Alltså, ärligt talat: tjejen har ju rätt!