tisdag, januari 17, 2006

Looser?

Just hemkommen genom ett hyffsat bilfritt Stockholm. Måste nog medge att trängselskatten har vissa fördelar. Mindre trafik t ex.

Radioreklamen har för mig inga fördelar dock. Och definitivt inte SABBs nya reklam!

"Kommer ni ihåg när Sverige låg under mot Finland med 4-1 (eller om det var 5-1?), och hämtade upp det. Det var en fantastisk prestation. Lika fantastiskt är SAABs erbjudande bla bla bla" *

Som om jag skulle få för mig att köpa en SAAB genom att höra det! För de som kommer ihåg matchen så spelade Sverige slött, slappt och likgiltigt i 2 perioder för att skärpa ihop sig i den 3:e. Med kniven på strupen. Innebär det att min SAAB fungerar skitkasst 2/3 av tiden för att spetsa till sig strax innan jag kör den till skroten eller?

Fast jag kanske inte är målgruppen. Fladdermöss kör inte vilken bil som helst. Bara Batmobilen!

* lite fritt citerat för mitt kom ihåg har tagit time out

5 kommentarer:

PGW sa...

SAAB är i kris sa de på aktuellt. Tja med den reklamen så ...

deeped sa...

Fast det låter som någon SAAB-handlare gjort lite lokal reklam. Brindfors skulle aldrig göra så pass usel copy...

Vi på Kantarellen sa...

När man lyssnar på Tv-reklamen om Saab, så låter det mer som om de gör reklam för begravningar.

Batbut sa...

PGW, de har de väl varit de sista 10 åren?
Deep/Ed - Stockholm? Lokalt visst, men hyffsat stor marknad. Och payoffen var SAAB enbart. De kör även ett tema på att man numera kan besöka olika sedvärdheter GRATIS i stockholm om man köper SAABs miljövänliga bil.... Uselt är förnamnet. Och även Brindfors har ibland dippat *S*
Mamse, håller med Du!

Anonym sa...

Höll på tappa hakan då jag fick en lapp med påminnelse om trängselavgiften, Plaha....jag som bara varit i Stockholm två gånger i hela mitt liv...*fniss*