torsdag, januari 12, 2006

I did it!

Efter mycket vånda skickade jag iväg ett axplock av Trollkåserierna till en tidning. Tyvärr, no go! De hade inte utrymme för privata kåserier (iaf inte från okända människor).

Men jag fick iaf lite beröm som jag måste skryta med;

"jag måste säga att de var otroligt charmiga! Jättefint skrivna med mycket humor och värme. Keep up the good work"

Kanske ett slentrianmässigt avslag, men det stärke min självkänsla iaf. Så nu kanske jag törs skicka in till ett förlag. Men bara kanske...

15 kommentarer:

Ilva sa...

Gor det!! Tro pa dig sjalv!! Kor hart!!

Morgondimma sa...

Klart du ska, skicka till många så dom får slåss om dej!

Lyckliga Grodan sa...

det ska du göra såklart... det är väl så för alla författare att de blir refuserade från början... heja battis..
har du kollat mailen med den uppblåsta fladdrisen..

Batbut sa...

Tackar kära bloggisar!
Och yes Grodan. Såg den och I löv it!

Anonym sa...

Provat med tidningar för mammor och sånt? Du skriver med humor och värme!

Humlan sa...

Klart du ska skicka in det!!!
Det ÄR bra! Du skriver bra!
Du måste testa! Du är läsvärd!

Anonym sa...

hmm.. hur kan du veta det är slentrianmässigt avslag då? Tyckte det verkade som väldigt personligt skrivet.. fast jag har ju själv aldrig fått några avslag.. men har ju å andra sidan aldrig skickat in något heller..
Skänker en länk som beskriver känslan hos den som upptäcker din talang (o ser upplagorna öka o intäkterna strömma in =o)
http://clarako.com/I_Like_You.swf

Anonym sa...

Håller fortfarande allt på dig tösen, du kommer att lyckas...

Monica med yffen sa...

Klart du törs! Har du testat med lokala morgontidningar? Jag menar, de finns ju runt i landet. Där behöver man inte vara "känd" för att bli publicerad.

The Female Dinousaur sa...

Jag säger som Excessa, det lät inte som ett slentrianmässigt avslag. Slentrianmässiga avslag låter så här: "Tack för ditt bidrag. Tyvärr har vi ingen plats att publicera det du skrivit". Jag VET att du kommer att få något publicerat, Nelli och Farmor bara ligger och väntar på att någon ska slå klorna i den... Ge inte upp efter första försöket! Du skriver helt underbart!

Batbut sa...

Jag blir ärligen tårögd och alldeles varm i själen av era uppmuntrande ord. Ska ta mig i kragen och skicka ut mer, till fler! Kan ju inte ge upp efter 1 försök! No way! Tack

MB sa...

Vännen du SKA skicka in fler alster....och jag säger som de andra...det var ett personligt brev du fick.....då förstår du HUR bra du är när de skippar det vanliga avslaget och tar sig tid att göra ngt personligt till dig....ergo.....utgivningen väntar runt hörnet...JAG VET DET!!!!!

Mildamakter sa...

Men töööös, det är väl klart att du ska skicka in fler skriverier...*apselut*.
Vi är många som har dig i favoritmappen och som läser och fröjdas åt allt du skriver, så det så.
Tro på dig själv - vi gör det ju! ;o)

Bloggblad sa...

Klart du ska våga. Man blir härdad av refuseringar. Numera sparar jag dom i en pärm...
Men - allt har inte blivit refuserat! Jag har en del utgivet och det hade det inte blivit om jag inte skickat!

Batbut sa...

Alex, jo jag ska. Jag lovar, för annars kommer Du väl och biatchar för mig *s*
MM, tack! Jag lovar. Jag ska tro på mig. Vilken dag som helst *s*
Bloggis, Du är klok. Jag vet. Jag kanske oxå blir det en dag...*S*