måndag, januari 23, 2006

Trollet tramsar

Trollmamma: Lilltrollet, sluta genast att borsta filten! Den går sönder.
Lilltrollet: Ja ja mamma.
börjar istället att borsta mattan
Trollmamma: Snälla rara lilltrollet, borsten ska Du ha i håret, inte i mattan.
Lilltrollet: Ja mamma
men fortsätter borsta
Trollmamma: LILLTROLLET! Hörde Du mig?
Lilltrollet: Dumma mamma. Jag tänker flytta hemifrån!
Trollmamma: Jaså, varför det då?
Lilltrollet: För att Du pratade högt till mig.

Trollmamma: Jag vet det, men Du gjorde inte som jag sa.
Lilltrollet: Jag tänker flytta till Indien!
Trollmamma: Men det är ju jättelångt bort. Då kommer jag längta massor efter Dig.
Lilltrollet: Jag tänker i alla fall flytta dit.
Trollmamma: Men varför ända till Indinen.
Lilltrollet: För det finns ormar där. Och Du är rädd för ormar.
Trollmamma: Jo det är jag, men det finns ju ormar på närmare håll.
Lilltrollet: Gör det?
Trollmamma: Ja, på landet t ex.

Lilltrollet: Okej då, då flyttar jag väl dit då.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Allt för att straffa mamma!
Så går det när mammor försöker bestämma! *S*

Anonym sa...

*S* underbart!