fredag, januari 13, 2006

Jag är här nu!

Tänkte bara om ni trodde att jag grottat in mig efter gårdagens emotionella utsvävningar. Somnade ovaggat kring tolv snåret, och kände mig som en stor varm fläck. Fast en behaglig sådan.

Vad tror ni om Bat-butter? Engelska alltså. För medge att lite smörigt var det. Även om det var från hjärtat. Så, nu var det nog om det. Aj löv ju ål!

Fredagen den 13:e! Tror ni att jag råkat ut för något idag? Med tanke på min olycksstatistik, modell puckade saker. HA! So far so good. Inte en blessyr, om man inte räknar att jag skar mig yssepysse i lillfingret. På ett kuvert. Men jag tar mig i akt, för dagen har flera timmar kvar.......

Och så en trollhistoria:
Igår var lilltrollet suverän. Hon var bara bäst! Jag var lite upprörd (fast det märktes väl inte? *s*). Har höjt rösten (eller skrikit kanske är rätt uttryck) till Mellantrollet, som drar igång stora brandlarmet.

Lilltrollet: Mamma, det där var inte så bra.
Trollmamma: Jo gumman jag vet.
Lilltrollet: För mamma, när man skriker så där är det inte bra att skrika tillbaka.
Trollmamma: Jag vet, det var dumt av mig.
Lilltrollet: Mamma, det är nog bäst att Du går och kramar mellantrollet. Annars slutar hon aldrig.
Trollmamma: Jag ska göra det vännen. Jag lovar.
Lilltrollet: Och säg förlåt också.
Trollmamma: Yes älskling.
Lilltrollet: Sen mamma, när hon är lugn, då kan Du skälla på henne igen.

Undrar vem som var mest mogen igår?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sista kommentaren från Lilltrollet är ju helt enkelt UNDERBAR!

Anonym sa...

Hihihi

Det är ju tur att barnen lugnar ner sig så man kan fortsätta skälla...

Mildamakter sa...

Dina trollisar är bara sååååå underbara i sina uttryck...*I love*

Lyckliga Grodan sa...

hahaha... learning by listening.. i trollskogen..

Batbut sa...

Rita, deras munläder är inte av denna värld.
Mifflan, eller hur *S*
Milda Makter, jag har en liten plan på att samla en bok...om mina Trollisar
Grodan, kan jag skylla deras logik på Stortrollet månne?

Anonym sa...

Underbart - samtidigt som det väl säger en del om hur de uppfattar verkligheten :-)