måndag, februari 12, 2007

Anja, släng Dig i väggen!

Okej att Du åker bättre utför än mig. Det kan jag inte förneka. Å andra sidan, om mina knän hade hållt så vem vet? Då kanske Du fått Dig en riktig fight i backarna.... Experterna säger att en av Dina stora fördelar är tyngden Du lägger på skidorna. Hallå! Ska vi snacka tyngd så lär Du ligga i lä. Jag har en hel del dövikt att tynga ned laggen med. Inga onödiga muskler här inte.

Men nu kom jag ifrån ämnet! Du har en gimmick har jag sett. En segergest. I form av en säl!

Vill bara informera om att jag är en jäkel på sälen! Mestadels ofrivillig sådan, men ändock... Och jag började för många herrans år sedan. Kan man kalla det för varumärkesintrång? Går det att patentera en segergest? Fast i mitt fall är det väl snarare en livsstil... Sedan måste jag också påpeka att jag varierar min säl på många fler sätt än vad du gör. Vad sägs om följande exempel ur livs levande livet:

1. Höggravid halkar jag utanför porten. Åker ryggledes nedför backen, med armar och ben rakt upp i luften. Även kallad "Sälen goes downhill"

2. Uppdressad till tänderna i high heels kliver jag in på krogen, i den lilla svarta. Halkar på en förflugen mattkant och glider in i restaurangen på mage. Den varianten kallas ""Nightlife"

3. Med barn och matkassar på väg in i tunnelbanan när fötterna bestämmer sig leva sitt eget liv. Kasar graciöst in på mage, med dubbelbarnvagnen som vågbrytare. Den har jag döpt till "På resande fot".

4. Hopp i land väntar. Jag är redo med tamp och tar ett skutt för kung och fosterland. En bit av tampen har förvirrat sig och agerar fälla. Det blir en relativt smärtsam glidning in över bryggan, med magen som bromskloss. Händelsen benämns numera som "Skärgårdssälen"

Så vad tycks, vem är mest lämpad att erhålla rättigheterna till Sälen?

8 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror... men är inte helt säker... men borde inte de från Sälen ha rättigheterna?

Vi på Kantarellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
deeped sa...

Nummer 1 är väl snarare "inverterad 180 grader" eftersom den tillgick på rygg istället för mage?

Humlan sa...

Dina varianter är iaf betydligt mer varierande... och betydligt smärtsammare!

(passande labels!)

Bloggblad sa...

Varför har du inte en bild till varje???? vill se - vill se!

Tankevågor sa...

Hjälm, knäskydd, armbågsskydd,handledsskydd, pansarplåt till mage o rygg....Du borde ha sånt i hallen, färdigt att bara ta på så fort du ska gå utanför dörren!

... sa...

Klart du ska ha rättigheterna! Du är ju Sälen personifierad! ;-)

Batbut sa...

Mamse, äsch då...
Deep/Ed - nu är Du sådär ordentlig igen...*S*
Humlan, en multiexperience *s*
Bloggis, de är censurerade!
Londongirl, funderar på traktordäck med hjul så står jag i mitten
Kimmi, tack för Ditt outröttliga stöd *S*