söndag, februari 11, 2007

Lilltrollet vill bli stor

Lilltrollet: Mamma, är det sant att Du inte kan få fler bebisar?
Trollmor: Ja gumman det är det.
Lilltrollet: Är Du ledsen för det?
Trollmor: Lite ledsen ibland, men samtidigt har jag fått de bästa små troll jag kan få
Lilltrollet: Jag är ledsen för det mamma.
Trollmor: Jaså hjärtat, varför är Du det?
Lilltrollet: För nu kommer jag aldrig bli storasyster.

Trollmor: Skulle Du vilja det?
Lilltrollet: Ja! För alla i min klass är storasystrar. Nu kommer jag alltid vara minst!

Trollmor: Gumman, Du kan aldrig någonsin vara minst!
Lilltrollet: Det är jag visst det!
Trollmor: På det sätt att Du inte har yngre syskon, men inte annars.
Lilltrollet: Jag förstår inte vad Du menar mamma?
Trollmor: För i Dina tankar och i Ditt hjärta är Du jättestor gumman. Och det är det viktigaste som finns!
Lilltrollet: Lovar Du det? Är det sant?
Trollmor: Det lovar jag älskling. Förstår Du hur jag menar?

Lilltrollet: Tror det mamma. Det känns iaf bra i magen när Du säger det!
Trollmor. Och det gumman betyder att det är sant.
Lilltrollet: Mamma, nu är jag glad igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lilltrollet ar snart lika klok som Trollmor! :)

Batbut sa...

Förmodligen redan klokare *s*

Anonym sa...

Det ar sadant som man inte erkanner!

*s*