lördag, februari 10, 2007

Another Saturday night....*

Skönt att man inte längre behöver vara pinsam för att man ägnar en lördagkväll åt att titta på Melodifestival. När jag var hälften så gammal som idag så var det garanterat töntvarning att ägna sig åt dylika ting.

Nu kan jag dels med ålderns rätt hämningslöst frossa i evenemanget, och dels har det numera fått nästintill trendstämpel på sig. Så skönt när tiden hinner ikapp!

Förutom att jag gillar att hacka sönder artisternas klädsel, uppträdande och sång så är det ett eminent program att sticka till. En vuxenponscho, en mössa till maken samt 1/5 kofta till trollmor. Inte illa pinkat av en trähäst!

Sedan måste jag bekänna - jag är nog lite småkär i Ola Salo! Inte bara i Ola, utan hela j*a The Ark. Trots saftig förkylning, hög feber och iklädd mysdress modell pinsam så började det rycka i benen. Fasiken, jag började känna igen det gamla festsuget i tarmen. Och det var inte igår inte. Tankarna började genast virvla runt "GT, jeans, boots, dansa, GT, jeans, boots, dansa". Hade det itne varit för febern så vet jag inte hur det slutat....

Om det sedan är mitt kranka tillstånd eller om jag blivit blödig på gamla dagar vet jag inte, men jag klämde faktiskt fram en liten tår när skolfröken tog sig till final. Jag gillar underdogs. Och jag gillar äkta, oförfalskad glädje. Och så är jag en stor fan av Simon & Garfunkel, lyckligtvis är jag också omusikalisk så jag kan inte säga om det var en bra eller dålig efterapning. Men det är en annan historia, som jag överlåter åt andra att berätta.

Inatt kommer jag inte hångla med JB! Jag kommer drömma extatiska drömmar om när jag är på turné med The Ark, jazzar loss med Salo. Tror att Aladåberna som bakgrundsdansare skulle höja temperaturen ytterligare några grader.... Agent Biggis -fixa det! Please! Så är vi kvitt sen (lite utpressning får man väl idka?)

Och med de orden ber Trollmor & The Ark önska er en goder afton. Nu ska vi ned i baren och festa.... (in my dreams)

*en absolut favorit, en gång känd som Cat Stevens

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Mmm....blev så glad när skolfröken gick vidare! The Ark var också mina favoriter men de är ju proffs....kul med en lycklig fröken! Här i baren dricker vi GT och kollar på film....som utspelar sig i London...typical me!!!

PGW sa...

The Ark and The aladåbes! Jag är med! Sommarturné?

*packar trikåerna och silvertejpen*

Anonym sa...

Jag får väl titta på reprisen, när är det`Ska kolla... (PS förra natten drömde jag att jag flög med Mike Bar... i en liten cessna. Hur sjuka kan drömmar vara??)

Anonym sa...

Filifjonakn instämmer med Cat Stevens men Ola Salo??(Gud bevare konungen och fosterlandet) heheh,,men ha en trevlig festnatt i alla fall i dina drömmar smaken är delad och det är tur..

Gagga sa...

Jo nog är Ola Salo en vacker man. Ser ut som nån sorts blandning mellan Anders Ekborg o Thomas di Leva. Hörde the Ark live på Arvikafestivalen -05 o de var hur bra som helst. Särskilt Ola.
Och denna Marie var ju outstanding! Gullig trevlig med underbar röst o en suveränt bra låt. Tänkte inte ens på Simon & Garfuncle fast jag älskar dom.
Cat Stevens var inte dum han heller du, innan han snöade in.

Bloggblad sa...

Jag missade både i går och reprisen idag... Men så jättekul att den okända kom vidare. Lär säkert få höra låten.

I dag åkte jag hela Hornsgatan där vi gick i somras! Tänkte på dig och Biggis och Morgondimma när vi strävade på mot bussen.

The Female Dinousaur sa...

Jag har ju bra tumme med Arkarnas press-kvinna, så det kanske går att ordna till något infør finalen i Globen. :-) Han verkar ju førtjust i silver, så det kanske sitter som en smæck med lite silvertejp. Då kan han samtidigt passa på att ta bort den dær behåringen på brøstet, också...

Batbut sa...

Londongirl, jag var alldeles varm i själen
PGW, klart sommarturné!
A-M, ibland förtränger jag mina drömmar av räddsla för mig själv *S*
Filifjonkan, vi enas om Cat S iaf
Bloggis, Du skulle ringt!
Gagga, hörde att mr Stevens ska komma med en ny platta...
Biggis - säger bara en sak: FIXA!