onsdag, februari 14, 2007

Trollterapi

Som ett led i att stärka småtrollens självkänsla har jag börjat med lite hemmagjord terapi. Varje kväll säger de 3 bra saker om sig själva, och sedan säger jag tre bra. Förutom att de lär sig tänka bra om sig själva så blir det en positiv avslutning på kvällen oavsett hur dagen varit. Fast ibland.....

Trollmor: Okej gumman, ska Du börja?
Lilltrollet: Jag är jättebra kompis.

Trollmor: Det är Du verkligen.
Lilltrollet: Och så är jag bra på att sjunga högt
Trollmor: Det också
Lilltrollet: Men jag är allra bäst på att retas!

3 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Självinsikt är en egenskap som inte ska föraktas!

Smarta Sara sa...

Vilken otroligt bra idé! Även om det inte blir som man tänkt sig. Jag stjäl genast idén.

Batbut sa...

Exakt k-häxan. Helt rätt!
Smarta Sara - be my guest!