torsdag, februari 01, 2007

Glasklar logik!

Mellantrollet: Är Du glad att jag inte kan simma?
Trollmor: Nu förstår jag inte riktigt gumman. Varför skulle jag vara glad för det?
Mellantrollet: Men mamma, om jag kunde simma så skulle jag nog simma jättefort.

Trollmor: Jaaaa?
Mellantrollet: Och så skulle jag ju simma som alla andra.
Trollmor: Jaaaa?
Mellantrollet: Men förstår Du inte då?
Trollmor: Njae, Du får nog förklara.
Mellantrollet: Då hade jag ju inte simmat åt fel håll!
Trollmor: Åt fel håll? När då?
Mellantrollet: När jag var ett litet frö! Alla andra frön simmade ju åt andra hållet. Men jag simmade åt andra hållet och så blev jag ditt barn. Hade jag kunnat simma hade någon annan blivit min mamma eller hur?

5 kommentarer:

Camilla sa...

haha men söt

Anonym sa...

Godmorgon Filifjonkan här. Tackar för morgonens skratt. Ett så klokt mellantroll.Det är dom små små detaljerna som gör det!

deeped sa...

Hade jag kunnat simma hade någon annan blivit min mamma eller hur?
Hm... hon har inte riktigt räknat in Stortrollets roll i simskolan va? :)

... sa...

Men lilla trollungen, det var ju HON som simmade rätt och de andra som var helt ute och cyklade..eller vad de nu hade för sig...

Batbut sa...

Milla, ibland är det svårt att hänga med i hennes tankar
Filofjonkan, exakt.
N/ nopi - den delen missade hon. Däremot påstod hon sig sett en klasskompis simma ..... Maken blev lite konfunderad
Kimmi, helt rätt! Klart hon gjorde rätt *s*