torsdag, september 29, 2005

Para tu Alex

Självklart lyder jag Din uppmaning och here are the results from the Batbut jury:

3 saker jag gillar:
- alla mina troll, stora som små
- mina vänner
- livet i stort (iaf oftast)

3 saker jag tycker illa om och som skrämmer mig:
- likgiltighet, för då minskar krafterna som motverkar det onda i samhället
- psykopater
- barn- och ungdomars rotlöshet i tillvaron, vilket tyvärr resulterar i att många växer upp i avsaknad av gränser

3 viktiga saker i mitt hem (och ej personer alltså):
- min dator, för jobb och nöje
- böcker, vad vore livet utan böcker?
- min höj- och sänkbara säng, som gör underverk med min onda rygg

3 slumpvis utvalda fakta om mig:
- kan lägga benet bakom nacken, vilken kan tyckas onödigt men väcker stor uppmärksamhet
- har sjungit Feelings solo inför publik, trots att jag är totalt omusikalisk
- har varit omslagsflicka på Hallstahammars Dagstidning (när den fanns)

3 saker jag vill göra innan jag dör:
- se mina barn få ett lyckligt liv
- publicera en bok
- se Nya Zeeland

3 saker jag inte kan göra:
- pussa en orm
- stå på händer
- dricka vatten och vissla samtidigt

3 saker jag säger mest:
- älskade gumman (till småtrollen)
- Puss (till stortrollet)
- Men hallå! (till de flesta)

3 kändisförälskelser:
- David Cassidy, som ursäkt kan sägas att jag var 11 år
- George Clooney, och den lär aldrig gå över
- Stig Salming, och här var jag väl heller inte speciellt så stor

Och dessa 3 vill jag svarar (och här borde jag förstås länka, men har glömt bort...)

GammelMamma
Gagga
Lyckliga Grodan

(fast egentligen vill jag många, många fler...)

5 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har dator....Hurra!!!!

Anonym sa...

Skoj att hitta den där utmaningen här också – George Clooney, yes. Oxh mycket imponerad av det där med benet. Slår min presleyimitation, definitivt.

Anonym sa...

Hallstahammar? Du bor alltså alldeles här i närheten?

Batbut sa...

Tack Annika! Nu är jag bäst på ngt iaf *s*
Monica, nopi. Det var en sommar för länge länge (usch så länge) sedan

Ilva sa...

Tacka fan att du har ont i ryggen om du lagger benen bakom nacken....