lördag, augusti 06, 2005

Alternativ försörjning

Funderar på att sluta vara "duktig flicka" och jobba med det jag vill, njuta av livet lite mer. Frågan är dock om det är hållbart.

Dans - jag älskar att dansa. Kan man börja som gogodansös vid passerade 40? Kanske de trasiga knäna ställer till det.
Virka - är också kul! Undrar hur många rastamössor jag måste fabricera per dag för att försörja familjen? Om jag virkar in lite marijuana blad kanske det är lättare att ta bra betalt
Sova - en annan favoritsysselsättning. Kanske ska ringa Hästens och höra om de behöver testpiloter?
Blogga - hm, kan bli lite svårare. Hård konkurrens av de proffessionella som var omkring i cybervärlden.
Prata - är jag också relativt bra på. Stand Up kanske? Problemet är att jag saknar röd tråd, och jag har nog en överdriven uppfattning om min egen rolighet.

Hm.. tar ett glas vin till och fnular vidare

6 kommentarer:

Theron o familj sa...

Men nu är hon på gång! Hinner ju bara vända ryggen till så..

Batbut sa...

oups... sorry! Ska genast tygla mig och sluta blogga. För det var väl det Du menade? *s*

Lyckliga Grodan sa...

jag vill också vara med och dansa gogo. Vi kan kalla oss the aladåbs och ha rosa små tajta dräkter som bara täcker vissa delar av kroppen vetja..
jag som varit snällt anställd under många år startar eget i höst. förmodligen blir det inte mindre jobb, men det blir som jag vill. det är en befrielse att ta ett sånt grodhopp..
dessutom bestämmer jag om jag ska vara ledig för extraknäck som gogodansare

Batbut sa...

Jenny, tufft! Lycka till, det kommer säkert bli kanon!
Grodan, jag kör redan eget - ska vi köra ihop? Och så startar vi firma "Aladåben" och hyr ut oss som rosastinna gogotanter. Vi kommer göra oss kanon på herrmiddagar *s*

Anonym sa...

Skrattar så jag välter åt er här.. Behöver ni nån doatant i bakrunden bakom nått skynke, ställer jag upp,,gratis!

Batbut sa...

Rita, kan vara bra med någon som håller fansen på avstånd *s*