lördag, augusti 13, 2005

Mysko!

Lördagskvällen börjar komma här i trollskogen. Maten är imundigad, rödvinet uppdrucket och småtrollen instoppade i nattkläderna.

Total tystnad råder, och stillheten börjar lägga sig. T o m jag börjar lugna ned mig. Och vad händer då? Börjar höra ljud som definitivt inte hör hemma på landet. Och då pratar vi inte Glassbilen för den hörs tamefasiken överallt. Nej, det är mer lite odefinerbara ljud som av några utomjordingar.

Nu är jag inte mörkrädd, och än så länge är kvällsolen uppe. Men jag hatar att inte veta!

Alternativen är följande:
- jag hörselhallucinerar p g a hög ålder och för stor stress (yes, äntligen håller jag på att gå in i väggen)
- det ÄR utomjordingar som från sin avlägsna planet hittat lilla mig och tycker jag verkar en hygglo person, så de tar sig hit för lite party!
- p g a det ihärdiga regnandet har djuren håll sig inne och parat sig vilt både här och där. Det har skapat en hybrid som vilset vandrar omkring och försöker hitta sin rätta plats i tillvaron.
- grannen leker gasljus! De vill bli av med tokholmarna och lättas är väl att skrämma iväg Trollmor när hon är solokvist på landet. Sedan paniksäljer vi, grannen köper billigt och bygger Pizza Hut för hugade sommargäster.

Någon som har någon annan teori är välkommen att kontakta undertecknad

12 kommentarer:

Anonym sa...

Aladåberna som ligger i buskarna och väntar på nästa träningspass!

Batbut sa...

aha... tänkte inte på det

Theron o familj sa...

Gjorde ett konstigt test igår och blev Yoda! Kan vara Yoda som smyger i buskarna, utan att jag vet om det alltså. Har för mig att han hade lite egna ljud för sig..

May the force be with you!

Vi på Kantarellen sa...

Kan det inte var Husbocken som kommit hem?

The Female Dinousaur sa...

Bergakungen?

Theron o familj sa...

Sover man ännu? Eller, *gulp* har hybriden tagit dig?! Hjäälp!!

Lyckliga Grodan sa...

om du är kidnappad ut i hybridvärlden hör av dig så aladåberna kan komma och frita dej...

Batbut sa...

lite busy, men återkommer ikväll med rapport från skogen

Anonym sa...

Ja ha ja,, vi väntar,,,,,

The Female Dinousaur sa...

....och väntar....
.............och väntar......

Bloggblad sa...

Det kan vara bakdelen på Mamselamsens älg...
Eller gagga som går stavgång... Eller en groda som fått lyckofnatt....
Ellet ett bloggblad som prasslar...

Batbut sa...

Tack för alla trovärdiga teorier. Har ännu inte lyckats lista ut den verkliga orsaken, men det kan vara små gröna rymdgubbar som blev lite sugna på party, så de funderade på att raggga upp en raffig donna. Och vad kan väl vara snyggare en 1 aladåb i ´glitterbikini, med en mopp till huvudbonad och små söta fötter?