lördag, augusti 06, 2005

Nu har det klarnat!

Det blir jobbyte! Gogodansös vid 40+ kan bli en hit. Lyckliga Grodan hakar på och vi kommer vara verksamma under namnet Aladåberna, vilket ger en hint om hur vi ser ut.

Tänk er synen; två mogna, laxrosa damer med en lite lätt geleartad kroppshydda, iklädda guldpaljetter på de mest vitala ställena (i vår ålder blir det nog modell dykardräkt).

Bäst av allt, våra bloggvänner kan alla vara med. Finns plats för alla i organisationen:
Biggis tar hand om bokningarna, med sitt förflutna i musikbranschen
Bloggis får fixa musiken, men den måste nog poppas till lite. Tror inte hennes vanliga repetoar håller.
Mamselemamsen fixar outfiten, då lär det bli guldigt så det räcker.
Rita agerar security och håller enträgna fans på avstånd.
Ilva får självklart stå för maten och allmänt se till att vi sköter oss. Hon klarar typ 100 puckar i luften på en gång
Marmeladen får står för det moraliska stödet

Någon mer frivillig? Arvodet kan det bli si och så med, vi vet ju inte hur hett efterfrågade vi blir. Kan bli en flopp men även en total hit, och då väntar Las Vegas!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar ihjälp mej på bara tanken av detta eminenta gäng!! Underbart!

Vi på Kantarellen sa...

F...n, jag vill dansa!!!! Gärna till "Svansjön". *trippar lite fram och tillbaka*

Bloggblad sa...

Men hallå! Bara för att jag spelar psalmer för söta små prästkillar alldeles gratis ska jag väl inte märkas för livet... om ni kan dansa gogo till Für Elise eller Imse vimse spindel så ställer jag upp...:)

Vi på Kantarellen sa...

Jag vet exakt var i Las Vegas vi ska dansa!!! Det finns ett hotell med statyer med en massa rumpor utanför. DET är stället for oss! (Jag kan Las Vegas... har varit där flera gånger.)Kan jag få bli manáscher?

Batbut sa...

bloggis, jag kan dansa till allt för jag är totalt tondöv. Hör en och samma låt oavsett vad som spelas.
Mamse, du kan vara pausfågel och köra svandansen (ha ha vad rolig jag var). Du är vår manascher!

Anonym sa...

Har åxå vart där några gånger, så när ni vaknat till efter nattens bravader och jag befriat mej ur handfängslet, kan jag ju guida er runt,,,känner till nått bra för en qvinnlig danstrupp att få pyssel o omvårdnad på. (bland annat)

Batbut sa...

Rita, Du blir vår researrangör och kontakt med lagens långa arm

Vi på Kantarellen sa...

Sicket gäng vi blir!!! Vi kan väl kalla oss "The Swedish bitches"

Batbut sa...

Men Mamse då; aladåberna vill vi heta! Fast vi kan heta "The aladobes, real Swedish bitches"?

Ilva sa...

bara jobba jamt skall jag, det ar inte RATTVIST!!!

Lyckliga Grodan sa...

jag har redan bokat av hösten från oktober och framåt.. var är första gigget??

Batbut sa...

Ilva, vi måste ju dansa, hur jobbigt är inte det? *s*. Förresten är det Du som får hålla i pengarna

The Female Dinousaur sa...

På måndag börjar er manager, aka Biggis, ringa runt till sina kontakter. Jag inte bara har ett förflutet i musikbranschen, jag är fortfarande i samma bransch. Ska vi börja med att försöka få in er på Allsång på Skansen?

Vi på Kantarellen sa...

Men biggis.... då känner du säkert Douglas Carr

Batbut sa...

Skansen..hm... klarar de av oss? Det kan vara lite ekivokt kanske, vad säger ni om Hotel Paradise?

Batbut sa...

Kanon Jenny, hiphop får nog hullet att gunga snyggt *S*