lördag, augusti 06, 2005

Fredag i Batbutistan

Efter att en lätt överdosering av bloggande har jag nu varit ren i 24 timmar, helt utan darrningar faktiskt. Lovar gott för framtiden, jag kommer att kunna jobba utan abstinens. Skönt!

Ibland (hrpmhp) blir även jag fåfäng och detta inträffade igår. En snabb tur i kvarterets lilla shop resulterade i en liten festblåsa och ett par linnebyxor. Ekonomen i mig fick en lätt glädjekick, 25% av ordinarie pris. Mums!

Kan rapportera att gårdagskvällen ägnades åt släktmiddag som avlöpte helt utan skandaler, ute på offentlig lokal. Kanske var det skälet till att vi skötte oss? Det bidde iaf inget hångel, bara rumpor eller något annat ekivokt. Lite lätt förfriskat stortroll, men ingen ko på isen.

Förutom en trevlig kväll innebar kvällen att jag fick en ny "DO NOT" sak på listan:
På finkrogen ska man aldrig fråga servitören om såsen är Blå Bands.
Inte ens på skoj!

Fullt riggad som jag var i rosa sommarblåsa, rosa sandaletter, rosa handväska och gissa vad - rosa skor, såg jag ut som en smällkaramell i eget tycke. Klänningen var något kort, iaf tyckte mitt mellantroll det: "mamma, klänningen är fin men inte så lång. Du är inte så ung längre".

Det sägs ju att från barn och fulla gubbar får man höra sanningen och det kan väl stämma, för när jag klev av t-banan kom nästa - en lätt överförfriskad herre säger glatt "det var inte mycket tyg i den trasan". Tror nog den får hänga långt in i garderoben.

Och kvällen bästa - barnvakten "spent the night" så både trollmor och trollfar fick sovmorgon!
En inte alltför ofta förekommande lyx, men så skön när den dyker upp.

Nu ska jag hålla tummarna för Klüften!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa sandaletter och rosa skor?!?

Du får väl ha nya linnebyxorna till klänningen, säkert och anständigt... (Om det nu passar till klänningsmodellen förståss!)

Batbut sa...

*asg*.. såg just det! blev lite fel där. Tack för tipset!

Vi på Kantarellen sa...

GULDET.... var är GULDET????

Theron o familj sa...

"Men ingen ko på isen"????
Och det ska betyda???

Batbut sa...

Mamse, guldet hade jag i öronen och på fingrarna. Mitt mott är "less is more" *s*
Visst är rosa fint Jenny, speciellt till en blekfeta aladåliknande kropp jag besitter *s*
Kära lilla ko, Du dyker upp i alla sammanhang. Inga kor på isen och ej heller på golfbanan. Såg Du jag skrev nytt kapitel "only for you"?

Lyckliga Grodan sa...

jag tycker det låter som du var väldigt fin.. Rosa är tjusigt också till grodgrön aladåb kan jag upplysa om.
Servitörer har sällan humor så ta det inte så hårt... Han gjorde nog så gott han kunde.

Bloggblad sa...

Det är klart du ska ha korta kjolar om du vill det - dom är nog bara avundsjuka!
(Det är jag!)

Batbut sa...

Jenny, Du kan om Du vill (säger man iaf). Ibland kan man överträffa sig själv
Bloggis, tackar! De skäms inte för sig (benen alltså) så länge jag håller mig nedanför cellullitgränsen