torsdag, augusti 04, 2005

Ännu en ovidkommande rapport

Har nu gjort en Karlsson och kuckelimurat med Lilltrollet, som nu ligger totalt utslagen i Stortrollets säng och ser fram emot morgondagen. Vi ska äta frukost i sängen, vilket är totalförbjudet när Stortrollet är hemma. Busigt värre!

Ackompanjerade av Pride festivalens Schlagerfest slocknade Lilltrollet till Kicki Danielssons Bra Vibrationer, och jag insåg att det är något jag saknat på sistone. Bra vibbar hos mig själv alltså. Lite mysko för nu har jag semester, borde vara lugn och fin men ändå hetsar jag upp mig för vad som komma skall. Den lille Luther djävulen har hoppat upp på höger axeln igen. Sitter där och naggar som en liten idiot.

Funderar på att amputera bort honom men har inte lyckats lista ut hur! Om någon har ett bra tips så emottages det tacksamt.

Undras om man kan smyga in lite skryt så här i slutändan? Jag provar för jag måste bara säga det högt: Okända människor läser min blogg! Och många kommer tillbaka! Så även med Tjejsnack!
Jag blir glad och stolt, stärkt i mitt bloggande. Kanske, kanske jag en dag törs förverkliga en dröm som jag säkert delar med många

9 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Men så mycket du bloggar idag!
Har inget bra amputationstips - borsta bort honom bara, som mjäll!
Åh, jag har inte hängt med i Tjejsnack-bloggen. När jag har gott om tid nån kväll ska jag läsa ikapp, lovar! Visst är det härligt med bekräftelse, särskilt när man inte är på topp (det var det där med dom bra vibrationerna...).
Kram på dig!

Batbut sa...

Tack biggis! Sitter hemma vid min supersnabba dator och hjärnan går på högvarv *s*. När jag började med Tjejsnack var det mest lite blaj, så tröttnade jag för jag fick aldrig några kommentarer så jag trodde ingen läste. Så hjälpte Ilva mig att fixa en räknare (inte den som syns) och det är över 100 som läser den per dag! Lite roligt *s*. Ska testa att borsta herr Luther med rotborsten! Och Du, ta hand om Dig nu! Du gör rätt (även om Du gör för mkt).
Kram Du med

The Female Dinousaur sa...

Oj, va roligt med så många läsare! Det är troligen så att när det skrivs fiction, så vet folk inte riktigt vad de ska kommentera, eller hur de ska kommentera. Så kan jag känna själv.
Lovar att jag ska försöka ta hand om mig. Tack för dina rara ord. hejhopp!

Lyckliga Grodan sa...

hej battis,
luther ska bjudas på ett glas vin då ramlar han av. Och har man inget vin så borstar man som damerna föreslagit så eminent bara bort honom som om vore han ett mjäll.
på tal om okända läsare vill jag bara tala om att storgrodan smygläser det du skriver över min axel ibland. han börjar fundera på vem den där battis är, hon verkar trevlig, och hon skriver bra.... (han har bra smak, det vet jag sedan länge) tankar man tänker blir verklighet så tänk din dröm hela tiden.

Batbut sa...

Grodan, om jag någonsin lämnar min trollskog - får jag flytta in i grodriket då? Tycker Storgrodan verkar vara en karl med bra smak *s*

Lyckliga Grodan sa...

Du är välkommen till grodriket närhelst du vill. Här finns gott om plats. (Men akta dig för xbox 360 secrets, jag tycker att det verkar skumt med anonyma kommentarer på det sättet.)

Batbut sa...

Tycker jag med, framför allt när de är på engelska....det värsta är att jag alltid blir nyfiken, men jag ska tygla mig! Lovar!

Cornelia sa...

Det är bara reklam - jag kunde inte låta bli att kolla. Men Luther var ju inte nån tråkig typ - han har väl blivit omvärderad på sistone...?

Batbut sa...

Tack Cornelia. Nu kan jag sova. Aha, var Luther det? Vad ska jag då döpa den lille negative fanskapet som sitter och dissar mig på axeln? *s*