tisdag, augusti 02, 2005

Lyder mamma

D v s Gammel Mamma och svarar på hennes ärligen snodda frågor (från Gunther):

1. Vilken kroppsdel är du mest stolt över?
Alla - för att jag har dem kvar! Med tanke på ålder och olyckstendens är det ingen självklarhet. Måste jag välja en så är det ögonen - som ser allt!

2. Välj ett ärr, säg var det sitter och berätta hur det kom till.
Det var svårare, har räknat ut att jag har närmare 30 av varierande storlek. Har bl a ett på underarmen som är dryga decimetern långt. Det kom efter en hård och intensiv kamp med ett strykhjärn.

3. Vilken är din mest intressanta kroppsliga detalj?
Mitt huvud i alla kategorier. Utsidan för att rynkorna är en karta över mitt leverna, ochinsidan för att jag fortfarande kämpar med att förstå det

4. Vilken kroppsdel är du minst kompis med?
Mina knän, lite lätt utslitna och inte längre så böjbara. Saknar att inte kunna spela luftgitarr

5. Har du opererat bort något och saknar du det i så fall
Hm.. det blir privat det så det hoppar vi över. Eller så kör vi det safe, opererat bort brosk i knäet och det saknar jag nada

5 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Känns bra att jag får någon att lyda i alla fall... :-) Men, spelar du luftgitarr med knäna? För man kan väl spela luftgitarr, utan att behöva böja på knäna? Pensionärsluftgitarr, liksom...? :-)

Batbut sa...

aha.. måste jag testa. Jag kör annars fullt ös à la Jerry Lee Lewis

Ilva sa...

Knaskydd sager jag bara, jobba pa alla alternativ till var fest...jag maste ju fa lite underhallning! Biggis kanske kan hanga pa, rassla med nasringarna eller sa?? OK?

Vi på Kantarellen sa...

Jag hinner inte göra dessa frågor idag. Annan dag kanske, för jag har ett par ganska intressanta ärr. =)

Batbut sa...

Ilva, jag vet! Jag sätter en kedja i foten, hakar i den i Biggis nosring och så kan jag lira luftgura! Yes!
Mamse.. kom igen! Jag hatar att vänta *s*