torsdag, augusti 11, 2005

Slutgnällt!

Inser just att jag ska vara tacksam - jag kan sitta inne & blogga. De stackarna i Friidrotts VM tävlar ju med risk för liv och lem.

Inte för att jag skulle vara en höjdare (haha) i stavhopp i soligt väder, men hur kan man överhuvudtaget försöka i det evinnerliga regnandet? Inte nog med att de kan slå på rumpan när de springer, sedan ska de försöka hålla greppet om staven i regnet - talken förvandlas väl till en mysigt geggig massa. Men som grädde på moset, om de lyckas ta sig över ribban högt upp i himlen så landar de sedan på en dyngsur madrass. Snacka om magplask!

Tror jag fortsätter med den idrott jag är duktig på - soffing. Ett flitigt utövande förekommer både här och där, men sällan i organiserad form. Reglerna är enkla:

- stanna i soffan under alla omständigheter
- låt Din partner passa upp på Dig
- undvik tankekrävande aktiviteter
- var bekvämt klädd, en pyjamas är aldrig fel (inte ens dagtid)

Exakt hur man korar vinnaren vet jag inte, får klura vidare på den saken.

8 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

det är inte synd om dem.. de har hutlöst betalt för att landa magplask i madrasser..:-)

Anonym sa...

Håller med Groda, får jag dom pengarna kan jag åxå plaska runt på en plastmadrass! Angående denna eminenta tävling, kan jag tyvärr inte vara med, då tre av reglerna inte kan uppfyllas av mej.

Batbut sa...

asch då, du kan få låna en pyjamas av mig, jag kan dressera Din man och så får Du sitta i min soffa Rita,då är problemet löst.

Grodan - tänkte inte på det! Fast en del av pojkarna var riktigt söta att se på *ler fånigt*. Börjar bli tantvarning på mig nu *s*

Anonym sa...

Tackar varmast,, DÅ är jag med i denna tävling!

Vi på Kantarellen sa...

Batbut! Hmmm... börjat titta på rumpor?
Vinnare i soffing är garanterat jag. Vinnaren är den som tillbringat flest timmar i soffan. Idag ca 8. Nån som slår det? *tittar mig omkring*

Lyckliga Grodan sa...

det är ju det jag har sagt hela tiden battis.. nån mening med trikåtv är det faktiskt.. av nån anledning vill inte storgrodan gå omkring i trikåer härhemma.. konstigt tycker jag

Lyckliga Grodan sa...

jag tror jag vann tävlingen iö

Batbut sa...

jaha, jag vann iaf inte. Lyckades fixa 1 timme i soffan, trollet vägrade både trikåer och uppassning, hjärnan gick på högvarv men jag hade iaf pyjamas på mig! Tror säkert att dagens vinnare blev Mamse, har förstått att leoparddräkten och soffan är en stor tillgång i hennes liv. *överräcker stor medalj i G U L D*